Waar is 'links'/men zoal mee doende: Rehwinkel moest van PvdA Ruttes ongehuwd zijn kritiseren

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Wed Nov 3 11:47:14 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tja, dat is inderdaad wel heel laag bij de grond. In de VS heel
normaal trouwens, maar goed, daar wordt een president dan ook gekozen
en niet benoemd.

Toch is het ook niet helemaal ongegrond. Heb ooit een keer een lezing
van Jeroen Smit gehoord - schrijver van boeken over de ABN-AMRO en
Ahold management dramas - waarin hij vrij overtuigend beweert dat
topmanagers gemakkelijk ontsporen, met name als ze geen partner thuis
hebben zitten waar ze reeds langdurige mee samen zijn om ze zo nu en
dan te corrigeren. Behalve hun partner zijn er meestal namelijk geen
tot zeer weinig mensen die ze af en toe een keer met een plank op het
hoofd slaan, zodat ze weer met de benen op de grond komen.
Commissarissen zouden dat moeten doen, maar het gebeurt nauwelijks. De
vrijgezellen en de topmanagers met de jonge scharrels - die juist een
relatie met ze zijn begonnen vanwege hun macht - lopen dus de kans dat
ze door niemand worden teruggefloten en zich uiteindelijk God gaan
voelen en, dus, compleet onrealistische paden in gaan slaan.

Nu zal de oppositie in de TK Rutte regelmatig met een plank op de kop
slaan, dus dat gevaar zal voor hem waarschijnlijk niet bestaan. Maar
toch, een (langdurige) partner is niet per definitie irrelevant.

Groeten,
Mark Giebels