Nederland kent geen trias politica - Ook Spong boos op Wilders

Henk Elegeert h.elegeert at GMAIL.COM
Wed Nov 3 11:09:51 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 3 november 2010 10:54 schreef w.t. jouwstra <tjouwstra at wxs.nl> het
volgende:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Tjerk,

> Dit proces is niet georganiseerd door de linkse kerk, maar een gevolg van
> een uitspraak van het Hof in het kader van art 12 WvSv op het
> bezwaarschrift
> van een aantal mensen en instanties die bezwaar hebben gemaakt tegen het
> sepotbesluit van het OM op basis van het opportuniteitsbeginsel.

Dat was de aanzet, idd.

> Het Hof vond het kennelijk verantwoord de omvang van de vrijheid van
> meningsuiting
> nader gerechtelijk vast te stellen.

Op grond waarvan dan? Dat: 'de omvang van de vrijheid van meningsuiting' is
niet vast te stellen middels een strafrechtelijk proces.
Het OM had al vast gesteld dat er geen gronden waren. De constructie zoals
die nu tot een dergelijk politiek proces heeft geleid is bij mijn weten
nergens zo in de wet geregeld. Er is dus maar wat aangerommeld met een
situatie die wet- en regelgevers kennelijk over het hoofd hebben gezien.

> Tenslotte is het OM een afgeleid
> politiek orgaan waarvoor uiteindelijk de minister van Justitie
> verantwoordelijk is.

Is allemaal bekend, Tjerk.

Maar lees eens wat er staat, Tjerk, en leg mij dan eens uit hoe een
politicus op een dergelijke manier (waar dat wettelijk zo geregeld is) in
het verdachtenbankje beland. Welke (af)wegingen hebben nu precies een rol
gespeeld bij het proces dat 'de vrijheid van meningsuiting' in het
verdachtbankje heeft kunnen brengen? Vergeet Wilders voor heel even. Enkel
kijken naar de inhoud van wat hier gebeurd, en leg mij eens uit welke wet-
en/of regelgeving ik hier over het hoofd zie, Tjerk.

Nogmaals het OM had al geoordeeld ... Wie/wat staat hier nu eigenlijk in het
verdachtebankje?

Tip: lees eens grondig wat/en hoe het Hof e.e.a. motiveert.
Wat lees jij hier in ?

Ik zie veel heel zeeeer arbitraire 'linkse kerk 'argumenten, Tjerk.
En zet e.e.a nog eens op een rijtje.
(Vergeet - vooral - de (huidige)verdachte, daar gaat het hier nu juist even
niet om)

Henk Elegeert