Nederland kent geen trias politica - Ook Spong boos op Wilders

Tue Nov 2 18:47:50 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hoi Mark,

Kon niet eerder reageren, maar bedankt voor je compliment  :)

Dat van die achterkamertjes dat gewijzigd is behreep ik niet.
Hoor graag hoe dat zat en zit.

Overigens deed Europees Hof net een uitspraak, zie o.m. Telegraaf, die ook
Nederland dwingt voortaan bij verhoren van verdachten advocaat toe te laten
en niet in een hoeje te douwen. Gelukkig is onze bananenrepublieik gebonden
aan Europa en het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens. Praktisch al
het goede qua rechten in Europa komt steeds weer van het Europees Hof.

Ook zijn we het eens dat boeken niet verboden zouden moeten worden. Mein
Kampf mag weer en dat ergere boek, die Koran, mag dan ook gewoon. Zolang
Mein Kampf verboden is hoort gelijke behandeling te leiden tot een verbod op
de Koran, dat moeten we inderdaad niet willen.

Vind jij ook dat de vrijheid van meningsuiting voor iedereen gelijk moet zjn
en dus de godsdienstvrijheid lang overbodig is als apart artikel?

Ik vind ok dat iedereen gelijke bescherming verdient tegen de vrijheid van
meningsuiting, als in uitezonderlijke gevallen die beperkt moet worden omdat
bescherming op andere manieren niet goed mogelijk is. Nu hebben bepaalde
groepen hier een voorkeursbehandeling, zoals gelovigen. Idem homo's
trouwens. PVV-stemmers verdienen een gelijke bescherming tegen de linkse
fascisten en overige linkse haatzaaiers. Ze spelen de man en de mensen.

Fritz van Rikxoort