D66: Games horen bij D66-stemmer

Wed May 12 13:16:40 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bron:  Telegraaf
Datum: 11 mei 2010

D66: Games horen bij D66-stemmer
--------------------------------

AMSTERDAM - D66 vindt dat andere politieke partijen teveel de
negatieve kanten van games benadrukken, terwijl de partij zelf
juist van mening is dat games een belangrijke positieve factor
zijn.

'Wij vinden dat games, net als het nachtleven, een belangrijke
positieve factor zijn. Ik denk ook dat games en dance deel zijn
van de 'way of life' van een D66-stemmer,' laat Boris van der
Ham, Tweede Kamerlid voor D66, weten in een gesprek met vakblad
Control.

'Natuurlijk zijn er ook negatieve aspecten. Die zijn er altijd.
Of het nu gaat om sport, film, tv of games. Dat moet je in de
gaten houden, en er misschien tegen optreden. Maar eerlijk gezegd
vind ik als liberaal dat je je daar niet al te snel als overheid
mee moet bemoeien.'

Overheidssteun heeft de Nederlandse gamesindustrie niet nodig.
De industrie doet het, volgens Van der Ham, goed, biedt veel
kansen en kan veel werkgelegenheid op leveren. 'Wij hebben de
gamesindustrie uitdrukkelijk opgenomen in ons verkiezingsprogramma,
omdat het een ontzettend belangrijke sector is.'

--------
(c) 2010 Telegraaf