De D66 mailinglijst(en) zelf gaan beheren, incluis archief, was Re: Downloaden D66-archief [was: SurfNet heft D66-lijst op; nieuwe groep gecreeerd bij YahooGroups]

Mon May 10 21:14:46 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 10 mai 10, at 11:24, Henk Elegeert wrote:

> ... en nu doet zich de mogelijkheid voor om de lijst (en dat in zijn
> geheel)
> op de/je 'combidom.com' (kan ook een andere zijn, natuurlijk) server
> (over)
> te zetten, en dat met voortzetting van het huidige archief (dus
> incluis:
> toekomstig gebruik), en nu laat je die mogelijkheid zomaar aan je
> voorbij
> gaan?

Iedereen kan dat doen, zelfs Henkie Elegeert.

> Alle (die) mogelijkheden liggen nu open nu Surfnet deze voorziening
> zelf op
> wil heffen.

Ook als Surfnet deze voorziening *niet* op zou heffen zou die
mogelijkheid
open liggen; het is altijd al mogelijk geweest de lijstbijdragen in
een archief
aan te bieden.

> De/mijn mogelijkheden mbt het archief zijn me bekend, maar dat is
> niet echt
> een oplossing. Bovendien, dan moet iedereen die dat wil het zelf
> gaan doen.
> Het archief wordt daarmee ook verbroken.

Iedereen kan het hele archief downloaden.
De enige truc is om het weer te voorzien van HTML zodat het met de
browser
benaderbaar is.

> Enfin, hoor graag wat je plannen nu zijn, en of de mogelijkheid ook
> een
> optie is voor wat betreft de/alle D66 gerelateerde mailinglijsten
> van de
> Surfnet server(s). Of, wat is er voor nodig om het op de
> voorgestelde manier
> te regelen?

De heer Fluks is een van de weinige lijstdeelnemers die steeds weer
heeft
geprobeerd mij van deze lijst af te krijgen of geblokkeerd te krijgen.
Ook
bepleitte hij het aanbrengen van een filter dat specifiek mijn
bijdragen moest
tegenhouden, en zelf bood of biedt hij een gefilterde versie van deze
lijst
aan waaruit mijn bijdragen waren weggefilterd - zonder daarbij zelfs
maar
te vermelden *dat* er werd gefilterd.

Zo freak lijkt me nu werkelijk de allerlaatste persoon om een archief
aan
toe te vertrouwen.

Erik vdMb