SurfNet heft D66-lijst op; nieuwe groep gecreeerd bij YahooGroups

Cees Binkhorst ceesbink at XS4ALL.NL
Thu May 6 16:40:30 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Staat er toch in gewoon Nederlands? ;)

Groet / Cees

PS. De lijsteigenaar van D66 at nic.surfnet.nl heeft al jaren geleden
ontslag genomen.

http://www.surfnet.nl/nl/diensten/multimedialesamenwerking/Pages/uitfaseringSURFmailinglijsten.aspx
Uitfasering SURFmailinglijsten

SURFmailinglijsten zal per 1 januari 2011 worden uitgefaseerd. Vanaf 1
januari 2011 kunnen er geen berichten meer worden verzonden en is ook
het web-archief niet meer beschikbaar. De dienst, voorheen ook bekend
als Listserv is één van de langstlopende diensten van SURFnet. Er wordt
sinds enige tijd geen innovatie meer op gepleegd  Dat gegeven, en het
feit dat er in de markt volwaardige alternatieven beschikbaar zijn,
maakt dat de dienst niet meer past in het dienstenportfolio van SURFnet.

SURFnet heeft onderzocht of er een partij bereid is om
SURFmailinglijsten 1 op 1 over te nemen, maar dat bleek niet het geval
tegen voor SURFnet aanvaardbare condities. Dat heeft ertoe geleid dat de
dienst per 1 januari 2011 wordt uitgefaseerd.
Belangrijke data

Vanaf deze datum kunnen geen nieuwe lijsten meer worden aangevraagd

Vanaf deze datum kunnen geen nieuwe abonnees meer aan lijsten worden
toegevoegd

De dienst SURFmailinglijsten houdt op te bestaan. Ook de mailarchieven
zullen dan niet meer bereikbaar zijn.
Ledenlijsten en archieven

Het is mogelijk om als lijsteigenaar de ledenlijsten en de archieven van
de lijsten te downloaden. Ook is het mogelijk om een lijst op te heffen.

Downloaden ledenlijst
Stuur een mail als lijsteigenaar naar listserv at listserv.surfnet.nl
zonder subject met als inhoud slechts: REVIEW <LISTNAME>

LISTNAME staat voor de werkelijke naam van de lijst zonder domein
toevoeging, bv MIJNLIJST-L.

In de mail die ListServ terug stuurt staan de z.g. header-gegevens met
daarin de instellingen van de lijst, gevolgd door een overzicht van alle
abonnees. Sommige abonnees zijn behalve met een e-mailadres, ook bekend
met een aanvullende naam.

Downloaden archieven
De archieven zijn per maand te downloaden via een mail aan
listserv at listserv.surfnet.nl.

Lees de uitgebreide instructie voor het downloaden van de archieven.

Lijst opheffen
Stuur als lijsteigenaar een verzoek tot opheffen van de lijst(en) naar
listserv-helpdesk at nic.surfnet.nl