Arrestaties bij 1-meibetoging Rotterdam

Cees Binkhorst ceesbink at XS4ALL.NL
Sun May 2 17:25:17 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk,
Afgaande op je commentaar over niet quoten van D66-lijst op de
'rainbow-avant'-lijst, neem ik aan dat je ook kennis hebt genomen van
het onderstaande commentaar op de 'rainbow-avant'-lijst?

Bepaald niet gewapenderhand naar een demonstratie dus ;)

Wel volgens mij een inperking van spreekrecht, door het onmogelijk
proberen maken van het tonen van de vlaggen en spandoeken!

Groet / Cees

On 05/02/2010 10:45 AM, Henk Elegeert wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Op 2 mei 2010 08:29 schreef Cees Binkhorst<ceesbink at xs4all.nl>  het
> volgende:

> Niet heus, hé. De beelden in Griekenland en elders gaven daarvan een perfect
> beeld. Naar een vreedzame demonstratie ga je eenduidig niet gewapenderhand
> heen. Heel simpel, Cees.

http://groups.google.com/group/rainbow-avant/browse_thread/thread/aee8aadaecd31589
Om 14.00 uur zou de 1 mei demonstratie, dit jaar voor de 27ste keer,
door de binnenstad van Rotterdam vertrekken. De zon brak door en het zou
een fleurige en vreedzame demonstratie worden. Juist toen waarschuwde de
politie met een luitspeaker dat alle stokken waaraan de spandoeken en de
vlaggen zaten, ingeleverd moesten worden, anders kon er niet vertrokken
worden. De leiding van het Rotterdams 1 mei-Comité zei dat er recht van
demonstratie is en dat de stokken geen slagwapens zijn zoals de politie
beweert, maar gewoon dienen om met spandoeken en vlaggen te laten zien
waar we voor staan - er waren totaal geen losse stokken