Opmerkingen bij stemadvies

Ernst Debets edebets1 at EURONET.NL
Tue Mar 30 21:11:41 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc,

Grotendeels met je eens.
Ter aanvulling:
- "Vroegahh" (Toen HAFMO nog een onverdroten wereldverbeteraar was) kregen
we inderdaad een motivatie te zien van de Stemadviescommissie. Dat was
overigens een commissie die bij mijn weten echt onafhankelijk was (er
mochten geen bestuurders en geen kandidaten in). Zou het niet beter zijn
geweest om de commissie van Gils (minus de leden daarvan die zich kandidaat
gesteld hebben, aangevuld met enige kundige D66-ers) als stemadviescommissie
te benoemen?
- Veel ambtenaren? Inderdaad, maar het verbaast me dat D66 er in al die
jaren toch in is geslaagd in het ambtenarenapparaat door te dringen. Ik
dacht dat dat aan de PvdA voorbehouden was.
- Ik moest mijn CV inleveren, maar deze werd gevoegd bij een soort
antecedentenformulier dat alleen door voorzitter en lijsttrekker gezien
mocht worden en wordt na de bekendmaking van de uitslag vernietigd indien je
niet op de definitieve lijst van 50 komt. Bij de GR verkiezingen hebben we
gebaseerd op de vroegere formulieren, een eigen formulier ontworpen waar ook
naar opleiding gevraagd werd.
- Met het eerst publiceren van een door de leden te wijzigen lijst scharen
we ons in het rijtje CDA-VVD-PvdA. Zitten we daar wel op te wachten?

Inderdaad, gemiste kans, geen vernieuwing. Anders? Nee, teveel eenheidsworst
terwijl dit de kans was geweest om jezelf als partij te onderscheiden. Gaan
we wel weer 4 jaar (of korter) oppositie voeren, daar zijn we in ieder geval
nog nooit slechter van geworden. Dan is het weer "nieuwe ronde, nieuwe
kansen". Ben jij dan ook kandidaat?

Ernst Debets/
Zaandijk