/pechtold-zet-punt-achter-huwelijk/ ;)

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sat Mar 13 10:13:55 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ach jee ...

http://weblogs.vpro.nl/oorsmeer/2010/03/13/pechtold-zet-punt-achter-huwelijk/

13 maart 2010 Door: De Redactie

[image: Doerakje]D66-leider Alexander Pechtold beëindigt per direct de
relatie met zijn vrouw. Als reden gaf hij aan dat zijn huwelijk een ‘zware
tol’ eist op zijn politieke carrière. “Als ik ermee door zou gaan en nog
meer kinderen zou krijgen, zie ik mijn partij gewoon niet opgroeien. Dat is
het mij niet waard”, aldus Pechtold.

Burgemeester van Nijmegen Thom de Graaf heeft zich volgens Pechtold
kandidaat gesteld als opvolger. “Thom lijkt mij bij uitstek geschikt om mijn
gezin te leiden”, zei de voorman van D66 op gisterenavond op een speciaal
belegde persconferentie. Pechtold zegt zijn besluit tussen de val van het
kabinet en het matige schoolrapport van zijn jongste telg te hebben genomen.
“Dat was het signaal dat ik gewoon geen tijd heb voor de opvoeding. Maar De
Graaf is de beste opvolger die we in huis kunnen krijgen. Ik draag de fakkel
over aan iemand in wie ik veel vertrouwen heb.”

Froukje Pechtold respecteert het besluit van haar man. “We zijn verheugd met
de kandidatuur van Thom de Graaf, maar we zullen Alexander thuis missen. We
begrijpen zijn persoonlijke afweging. Hij heeft in een moeilijke periode
zich met hart en ziel ingezet voor zowel de sociaaldemocraten als voor het
thuisfront, maar dat houdt niemand op den duur vol.”

Pechtold gaf gisteren tevens aan niet beschikbaar te zijn voor relaties met
andere vrouwen.