Agnes Kant stapt op

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu Mar 11 17:02:31 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 11 maart 2010 14:07 schreef Fritz van Rikxoort
<fritz at rikxoort.demon.nl>het volgende:

> Tjonge jonge Henk toch,

:) Vertel...

> Alleen Bos vergiste zich over de navo-brief

Nee, hij had goed door wat die - eenmaal verzonden - ging betekenen voor de
niet bestaande eenheid van kabinetsbeleid, kortom: het standpunt van de
Pfda.

> , en stapte uit het kabinet voor
> de navo ook zijn opties mocht bekijken

Nee, Bos stapte eruit omdat hij niet langer zou voldoen aan het (overigens
niet bestande) eenheid van kabinetsbeleid. Regeringsbeleid, zo sprak
Balkenende zelfs. Balkenende die er overigens niet voor terug deinst om te
spelen met 'kennis van nu' in vergelijking met 'kennis van toen'. Ook al zit
daar geen millimeter verschil tussen, maar het gaat om het creëren van mist
en de beeldvorming nu. Zo ook hier.

> en voor de deadline van 1 maart die
> hij zelf afsprak (besluit kabinet)...

Blijkens ? Uit niets blijkt dat daarover in echt goed onderling overleg niet
uit te komen zou zijn.
Die datum stond al langer vast, *en* werd ook niet bestreden !!!
Men wilde zelfs -nog voor daarvoor de noodzaak bestond- over die datum heen

> Het CDA en CU noch kamer kunnen de missers van Bos rechtsttreken nu hij
> voortijdig opstapte, het is einde-verhaal tot ruim na de verkiezingen in
> juni.

Een beetje Minister President is daar van op de hoogte, lijkt me?!!!
*Weet* dan dus ook dat er in die richting geen ruimte is?!!!
Daar hoeft Bos hem dan toch ook niet op te wijzen?

Moet wel zeggen dat de opvolger van Bos de kamer ruimhariger tegemoet treed
> over Ijsland bijvoorbeeld, dan Bos zelf deed. De kamer moet maar doorbijten
> in de zaak Zalm, nu zijn DSB-ervaringen niet geheim hoeven blijven, nu het
> geen bank meer is... maar die bal ligt bij kamer incl. PvdA zelf.

Nou, nee hoor. Die dekt Zalm nu al af door het AFM-rapport achter te
houden.
Voormalig kwakzalver op Volksgezondheid mag gewoon verder met zijn geblunder
... en
ook de TK kan haar controlerende taak niet langer uitoefenen.

> Je vergissing was dat Bos niets van de Navo-brief wist, dat slikte hij de
> dag erop meteen weer in en hij zette een streep onder zijn leugentje.

Dat is jouw interpretatie, Fritz. Meer niet hoor. Bos heeft nergens
aangegeven op de hoogte te zijn geweest van de inhoud van de brief. Sterker,
die inhoud riep zelfs de nodige vragen op, nl. of je zo'n brief wel kunt
laten schrijven door de NAVO-Chef als niet vooraf vaststaat dat die gedekt
wordt door overeenstemming binnen het Kabinet zelf !! Ook (vragen) over die
zogenaamde -door Balkenende geclaimde- eenheid van Kabinetsbeleid (had het
zelfs over Regeringsbeleid), die Staatsrechtelijk overigens nergens over
gaat.

> Overigens zijn we het eens over de corrupte spelletjes van PvdA en CDA,
> waar
> van toepassing, maar Bos is geen slachtoffer van het CDA

In veel gevallen niet, hier nu juist wel. Maar je hebt gelijk dat ie de
schijn wel erg tegen heeft.
M.i. is daaraan erg hard gewerkt en zie .. :)

> , en het CDA had
> niet mee moeten gaan in Bos jarenlange uitstel van executie bij
> bezuinigingen

Dat heeft ze wel gedaan !! Willens en wetens !! Als je werkelijk vindt dat
zoiets niet kon dan had het CDA - in s' lands belang -  zelf de stekker
eruit dienen te trekken. Overigens denkt ik niet dat men in het land mee zal
(blijven) gaan met betalingen veroorzaakt door jarenlang CDA-beleid die al
die tijd hebben zitten pitten.

> en ons geld afstaan aan de gokspaarders, maar het laatste deed
> de hele maker gemakshalve aan mee (de slachtoffers in Ijsland plukken we
> wel, dat kan prima bij kale kippen), het land is wel slachoffer van Bos.

Dus volgens jou zijn die exorbitante premies bij de banken het gevolg van
beleid van Bos?
Leg me die eens uit ...

Henk Elegeert