Agnes Kant stapt op

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Wed Mar 10 18:25:03 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 10 maart 2010 15:12 schreef Fritz van Rikxoort
<fritz at rikxoort.demon.nl>het volgende:

> Lees de kranten, zoek het zelf op :)

Ja grappig, ik had zelf ook al een rijtje van zo'n 3000 berichten:

http://news.google.nl/news/search?pz=1&cf=all&ned=nl_nl&hl=nl&q=Bos+wist+van+NAVO+verzoek

... maar nergens (heb ze niet allemaal gecontroleerd, hoor) dat Bos zich
echt verontschuldigd.

Ook tijdens het debat - en ik heb er speciaal op zitten letten -
niet. Geërgerd, getergd etc etc, maar geen verontschuldiging. Ook niet in
reactie op Pechtold's 'verhoor'.

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2010/02_februari/12/binnenland/reconstructie-ophef-navo-brief.xml

De conclusie hier:
"' ...

Een toverformule, met als belangrijkste punten:

1. Nooit heeft de PvdA gezegd dat ze eventueel akkoord zou gaan met een
NAVO-verzoek

2. Verhagen heeft iedereen goed op de hoogte gehouden, inclusief Bos

In de persconferentie wordt Bos aan een kruisverhoor onderworpen:
journalisten vragen een half uur door over de kwestie. Maar Bos blijft bij
de bovenstaande verklaring. Wanneer Bos nou precies op de hoogte was van het
NAVO-verzoek, daar blijven de meningen over verdeeld. Maar dat hij op de
hoogte was, staat vast. En een deal tussen CDA, PvdA en ChristenUnie over
het NAVO-verzoek was er dus niet.

Conclusie: de partijen kunnen verder met waar ’t eigenlijk om ging voordat
alle ellende over het NAVO-verzoek begon: onderhandelen over de toekomst van
Nederland in Afghanistan.

"

Bij Limburgse vlaaien moet je goed opletten dat het geen koeienvlaai
betreft. Je staat er vaak al in voor je het door hebt ... Daar zorgen ze ook
voor. Pas bij het opvliegen van de strontvliegen weet je dat er, en wat aan
de hand is ... Vandaar ook de omtrekkende bewegingen van Bos.

Ik stel overigens vast dat ook jij geen concrete informatie (video bij
voorkeur) hebt waarin Bos zich verontschuldigd. ;)

Balkenende gaf de regie weer eens uit handen en faalde als Minister
President.

Wil nu de Eerste Kamer onder druk zetten, zo begreep ik, om zijn zin door te
drijven ... Iets met bouwen ofzo !! :) Alsof hij dat kan. :))

Henk Elegeert

Zie erna eronder overige antwoorden...