EU vertaalt 23 talen, UN maar 6

Wed Mar 10 10:33:31 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Chinees, Arabisch en Russisch doen bij de UN mee, naast Engels, Frans en
Spaans. Frans wordt volgens mij als 2e taal wel door veel meer mensen
gesproken, in in een deel van Oost-Europa trouwens.
Mij lijkt dat in Europa volstaan kan worden met de drie Europese UN-talen,
ongetwijfeld desgewenst aangevuld met Duits. Binnen Europa zijn er volgens
mee geen andere talen die naast eerste taal elders in Europa op bredee
schaal ook 2e taal zijn, behalve misschien Russisch :)

Fritz van Rikxoort