Nederlandse Spoorwegen verplaatst Mercurius op dak Centraal Station

Tue Mar 9 11:53:49 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

  Cees Binkhorst <ceesbink at XS4ALL.NL>,
> Het antwoord is waarschijnlijk verborgen in je observaties?
> De boel IS aan het verzakken en een kiene manager heeft een manier
> gevonden om het gelijkmatig te laten plaatsvinden, door het gewicht
> van Mercurius te verplaatsen.

  Leuk.

  Inmiddels zie ik dat er twee beelden van Mercurius op het Station
  staan. Kennelijk kunnen ze worden weggeklapt zodat ze niet verplaatst
  behoeven te worden. Waarom er steeds 1 omlaag is (gisterenmiddag
  stonden ze overigens *beide* omhoog - dat was de eerste keer dat ik
  ze de afgelopen maanden beide kon zien), blijft onduidelijk. Maar dat
  het ergens voor staat (al was het maar de windrichting) is wel duide-
  lijk.

  Gisteren trouwens ook nog even dat Mercuriusgebouw binnengegaan (ik
  kwam er nu toch langs) en die Albert Heijn bekeken (rare winkel).

  Tegenover het Centraal Station staat het *Victoria* hotel en zoals
  ik zojuist mailde, staat aan de andere kant van het plein een (enorm)
  gevelbeeld van *Victoria*. Victoria (in Egypte: Neith, in Griekenland:
  Nike) staat voor de Dode Hond en is de eigenlijke - doch heimelijke -
  titel van '1984' door George Orwell, het boek over hoe de Vrijmetse-
  larij de Mensheid in haar ijzeren greep houdt middels hersenspoeling.

  Allemaal geen toeval, uiteraard.