Agnes Kant stapt op

Sun Mar 7 12:25:20 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

PS
Ook D66 zelf vond het voortijds opblazen van het kabinet door Bos vóór
besluitvorming over Uruzgan, en in eigen partijbelang, onverantwoord en
schadelijk voor ons land. Uiteraard is Balkenende medeverantwoordelijk voor
het beleid van de vice-premier op financiën, maar Bos blijft eerst
verantwoordelijke voor eigen beleid en wandaden.

Pechtold: "De manier waarop dit kabinet omgaat met het verzoek van de NAVO
is onverantwoord. Zo’n verzoek wordt niet ingediend wanneer niet van tevoren
zorgvuldige afstemming heeft plaatsgevonden en het verdient dan ook een
serieuze behandeling. Het is stuitend om te zien hoe makkelijk bijvoorbeeld
de Partij van de Arbeid dan zegt: stuur maar retour. Die opstelling schaadt
de positie van ons land in de internationale verhoudingen."

Fritz van Rikxoort