Agnes Kant stapt op

Sat Mar 6 17:24:07 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk, zie per punt >> eronder...

Fritz van Rikxoort

-----Original Message-----
From: owner-d66 at NIC.SURFNET.NL [mailto:owner-d66 at NIC.SURFNET.NL] On Behalf
Of Henk Elegeert
Sent: Saturday, March 06, 2010 4:46 PM
To: Discussielijst over D66
Subject: Re: Agnes Kant stapt op

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 6 maart 2010 15:27 schreef Fritz van Rikxoort
<fritz at rikxoort.demon.nl>het volgende:

> Dat zei ik ook, CU en CDA zijn medeverantwoordelijk voor de schade die Bos
> ons toebracht.

Bos voerde een besluit in 'eenheid van het Kabinet' uit, Fritz, meer niet.

Nee Bos voerde het rampzalige financieel beleid dat de anderen sliktem, ten
onrechte zo bleek... hij vluchtte zelf weg voor zijn eigen  beleid en laat
anderen de taken alsnog te bezuinigen en nog een jaar extra te laat.

> Maar verwijt ze dan niet het omgekeerde te willen, maar dat
> ze Bos niet zelf het kabinet uitlazerden

Tuurlijk wel, Limburgse vlaai roep ik bij je in herinnering. In het
zoekplaatje, zoek de Limburger !!

Heerlijk Limbirgse vlaai, ik stem er alleen nooit op.

Balkenende was in Canada, OS ... en, zoals altijd op cruciale momenten, niet
ter plekke !!

Bos bepaalde de vervroegde momenten, niet alleen eigen personlijk
parijleiders gewin dus maar ook anderen hun uitjes misgunnen, dat bedoelde
ik met pathologisch en gewetenloos. Lijkt op wat VVD deed tijdens begrafenis
man van koningin.

> , al vanaf het begin toen hij een te
> ruime begroting wilde baseren op te hoge groeiverwachtingen, toen hij
> weigerde te bezuinigen enna een jaar dat weer uitstelde, toen hij ons liet
> opdraaien voor de gokschulden van anderen in het buitenland, enzovoort.

Je wilt, net als in Griekenland de burgers op laten draaien voor
bezuinigingen die veroorzaakt zijn door niet vooruit te kijken en de
bancaire wereld en zo ook anderen hun gang maar te laten gaan in de hoop dat
de wal het schip wel zal keren?

De belastingbetalers draaien vroeg of nog meer later op voor de
staatschulden, hoe dan ook, linksom (instorten economie) of rechtsom (op
tijd op de blaren zitten en hervormen voor het te laat is en de schade
verder is toegenomen).  Gratis geld bestaat niet, ook al deed Bos en media
en links elders dat velen geloven. Bos laat Ijslanders opdraaien vor onze
gokspaarders, ipv dit vooraf zo te laten regelen door zijn eigen DNB.

> De fout van CDA en CU ws draaikont Bos die helemaal niet in het kabinet
zou
> zitten te vertrouwen en hem de kans te geven de bezuinigingen nog eens een
> jaar te laten uitstellen door te laat uit het kabinet te stappen.

Verklaar je nader. Hoezo de fout van CDA en CU? Die waren toch niet
gemuilkorfd door Bos, wel? Nee, nee, kom daar trap ik niet in hoor. ;)

Wat is je plezier? Ze sloten compromissen die niets waard bleken, ze hadden
net zo goed Bos eruit kunnen gooien en 2 jaar geleden kunnen beginnen de
staatstekorten lees schulden niet met 35 miljard lees 5.000 per werkende per
jaar te laten oplopen...

> Nu matigen CU en CDA de toon van Bos, je kan ze niet verwijten dat ze
> rechtsomkeert zouden moeten maken, ze zullen geleidelijk een andere koers
> varen met ons land: IJsland niet botweg chanteren via het IMF en niet
> botweg
> de deur wiegeren bij de EU

Waarom doet men het dan?
En, verklaar je nu dat men Bos heeft ge-/misbruikt om ' *hem* eerst deze
koers uit te laten proberen' ?!!?

Bos misbruikte alle anderen door ze in de waan te laten dat hij zijn eigen
kabinetsbesluiten zou uitvoeren, niet dus. Fie zijn compromissen slikten
zullen geleidlijk het roer omgooien om de eigen koers te varen, niet
rechtsomkeerts.

> omdat Bos miljarden van ons aan gokkers leende.

Waar (in elk geval aanvankelijk) - en dat zelfs internationaal - veel
bewondering voor was. ;)

Bewondering bij wie? Bij zichzelf en de eigen achterban en de eigen media.
Je kan andeen verwijten te slaafs en bang te zijn geweest, en dat slechts
weinigen het sinterklaasje spelen naar gokverliezers meteen bekritiseerden.

Ik had het overigens over middelen (en nog wel voor onderwijs, en jeugd- en
jongerenbeleid) die op nagenoeg dezelfde wijze naar de gokkers (lees -zeer
vermoedelijk-: onbehoorlijk bestuur) verdwijnen. En waar geen vinger achter
te krijgen is, en dat in eigen land !!

Die begrijp ik niet...

Henk Elegeert

(D66 at nic.surfnet.nl).