Agnes Kant stapt op

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sat Mar 6 16:46:18 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 6 maart 2010 15:27 schreef Fritz van Rikxoort
<fritz at rikxoort.demon.nl>het volgende:

> Dat zei ik ook, CU en CDA zijn medeverantwoordelijk voor de schade die Bos
> ons toebracht.

Bos voerde een besluit in 'eenheid van het Kabinet' uit, Fritz, meer niet.

> Maar verwijt ze dan niet het omgekeerde te willen, maar dat
> ze Bos niet zelf het kabinet uitlazerden

Tuurlijk wel, Limburgse vlaai roep ik bij je in herinnering. In het
zoekplaatje, zoek de Limburger !!

Balkenende was in Canada, OS ... en, zoals altijd op cruciale momenten, niet
ter plekke !!

> , al vanaf het begin toen hij een te
> ruime begroting wilde baseren op te hoge groeiverwachtingen, toen hij
> weigerde te bezuinigen enna een jaar dat weer uitstelde, toen hij ons liet
> opdraaien voor de gokschulden van anderen in het buitenland, enzovoort.

Je wilt, net als in Griekenland de burgers op laten draaien voor
bezuinigingen die veroorzaakt zijn door niet vooruit te kijken en de
bancaire wereld en zo ook anderen hun gang maar te laten gaan in de hoop dat
de wal het schip wel zal keren?

> De fout van CDA en CU ws draaikont Bos die helemaal niet in het kabinet zou
> zitten te vertrouwen en hem de kans te geven de bezuinigingen nog eens een
> jaar te laten uitstellen door te laat uit het kabinet te stappen.

Verklaar je nader. Hoezo de fout van CDA en CU? Die waren toch niet
gemuilkorfd door Bos, wel? Nee, nee, kom daar trap ik niet in hoor. ;)

> Nu matigen CU en CDA de toon van Bos, je kan ze niet verwijten dat ze
> rechtsomkeert zouden moeten maken, ze zullen geleidelijk een andere koers
> varen met ons land: IJsland niet botweg chanteren via het IMF en niet
> botweg
> de deur wiegeren bij de EU

Waarom doet men het dan?
En, verklaar je nu dat men Bos heeft ge-/misbruikt om ' *hem* eerst deze
koers uit te laten proberen' ?!!?

> omdat Bos miljarden van ons aan gokkers leende.

Waar (in elk geval aanvankelijk) - en dat zelfs internationaal - veel
bewondering voor was. ;)

Ik had het overigens over middelen (en nog wel voor onderwijs, en jeugd- en
jongerenbeleid) die op nagenoeg dezelfde wijze naar de gokkers (lees -zeer
vermoedelijk-: onbehoorlijk bestuur) verdwijnen. En waar geen vinger achter
te krijgen is, en dat in eigen land !!

Henk Elegeert