Agnes Kant stapt op

Sat Mar 6 12:59:27 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

De schade van Bos is inmiddels enorm, en uiteraard is hele
kabinet/colaitie/kamer tot val kabinet verantwoordelijk voor zijn beleid als
minister van financiën:
miljarden staatsschuld geleend om banken tot staatsbank te maken,
kost rente en risico op enorme verliezen;
miljarden geleend om aan spaargokkers bij buitenlandse banken te geven;
IJsland te gronde willen richten via IMF en EU om eigen wanbeledi af te
dekken;
te grote staatstekorten vanaf begin kabinet door te hoge groeiverwachting in
te boeken;
niet gelijk bezuinigen na begin crisis, jaar later nog een jaar uitstellen
wachtend op ambtelijk onderozke van 9 maanden, net voor uitkomsten nog een
jaar verlies door voortijdig uit kabinet stappen om verlies gemeenteraden te
beperken, wat ca. 3x35 miljard extra staatschuld kost;
ons gezicht internationaal verloren door als enige land tussentijds op te
stappen uit Afghanistan zonder afspraken met NAVO en landen die de rotzooi
mogen overnemen:
schade onberekenbaar maar naar verwachting tiental jaren niet meer meepraten
en meetellen internationaal.
NB Wilders zou de schadelijke nationalistische opstelling van Bos niet
verbeteren.

Fritz van Rikxoort