Agnes Kant stapt op

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sat Mar 6 11:43:31 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 6 maart 2010 11:07 schreef Henk Elegeert <hmje at home.nl> het volgende:

> ?? Limburgse vlaai, meer niet hoor.  Afschuiven van de eigen
> verantwoordelijkheid. Keer op keer. Dat, middels dergelijke lulverhalen!!
> Kom eens een paar jaar hier (enclave, -de een partijen staat- van het CDA)
> wonen, en kijk (en analyseer) hoe het er hier (werkelijk) aan toe gaat. Zo
> te extrapoleren naar de landelijke situatie ... ergo, dat is al het geval.
>
> In voormalig *Joegoslavië* wijzen we ook naar de echte machthebbers
> (Serven) als de verantwoordelijken voor de aangerichte ellende.
> Waarom doen we dat hier dan niet? Waarom Fritz, zou ik een dergelijk
> [...]

http://www.metronieuws.nl/index.php?actie=nieuws&c=2&id=183464

Verhagen houdt kruit droog over IJslandGeplaatst op zaterdag 6 maart 2010 om
10:39

*CORDOBA (ANP) - Minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) doet nog geen
uitspraak of hij de IJslandse toetredingsonderhandelingen tot de EU gaat
tegenhouden. De EU-landen moeten binnenkort beslissen over het begin van de
onderhandelingen, nadat de Europese Commissie vorige maand een positief
advies had gegeven.*

Onder meer de VVD en PVV eisen dat Verhagen niet instemt. Nederland heeft
nog 1,3 miljard euro tegoed van IJsland wegens het faillissement van de
Icesavebank. Onderhandelingen over terugbetaling zijn vrijdag stukgelopen.
IJslanders stemmen zaterdag in een referendum over de terugbetaling van het
geld.

,,We hebben veel onderhandeld met IJsland over de Icesave-kwestie. Ik ga
ervan uit dat het wordt opgelost. Het maakt zeker onderdeel uit van onze
beoordeling'', zei Verhagen zaterdag in het Spaanse Cordoba rond EU-beraad
over het Midden-Oosten en de nieuwe EU-diplomatieke dienst.

"

Wil ie (weer) gaan schieten? Losse flodders?

Hoezo '... IJslandse toetredingsonderhandelingen tot de EU gaat tegenhouden'
? Op grond waarvan dan?

Henk Elegeert