Agnes Kant stapt op

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sat Mar 6 01:04:56 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 5 maart 2010 18:02 schreef Fritz van Rikxoort
<fritz at rikxoort.demon.nl>het volgende:

Hij viel me inderdaad al op net als Marijnissen, als de enigen die Anne
> Frank niet nodig hadden zogenaamd om Pim Fortuyn uit te schakelen (in
> werkelijkheid deden andeen dat om hun eigen onvermogen te verhullen, zoals
> Kant jammerlijk WOII weer van stal haalde voor de GR-verkiezingen).

Onvermogen ? Een nutteloos overtreffende trap, die eenmaal gebruikt doelloos
in het luchtledige blijft hangen.

> Ook ben ik het nergens met het CDA eens (bij wijze van spreken dan), en
> soms
> wel met de Pufda (nee niet op asociaal-economisch graaibeleid).

Zitten we op dezelfde lijn? ;)

> Maar we kunnen toch onderscheid maken tussen kwaliteiten en delen van
> meningen en persoonlijke populariteit?

Zeker ...

> Bij mij zijn gewetenlozen zoals Bos
> en voorganger Kok eigenlijk nooit populair...

Heb Kok zelden of nooit begrepen. Joop Den Uyl ook niet toen die hem als
zijn opvolger zag.
Helaas zo heb ik moeten constateren. Zo zijn er overigens meer die de weg
zoek zijn geraakt.

Bos had (nadat hij me had aangemoedigd) mijn vraag tijdens de presentatie
van het plan hier (lokaal) onmiddellijk door. Dat ondanks dat ik hem niet
bepaald heel vriendelijk te woord stond.

Balkenende heeft (zelf zelfs) totaal geen gevoel met wat er speelt. Trapt er
met beide poten in en wijst vervolgens naar anderen. Zelf doet ie nooit iets
verkeerd, zelfs niet als het voor iedereen duidelijk is. Ik begrijp Bos z'n
lol hier nu wel, denk ik. ;)

> Ons stelsel leent zich helaas niet voor topkwaliteit op alle aspecten.

 Yep ... De democratie wordt geen dienst bewezen.

Balkenende is niet grappg en juicht niet als Bos als hij eens verliest,
> dan zie je wat hij echt niet leuk vindt

Dat kon je bij Bos ook zien tijdens het Uruzgan-debat. ;)
Al tijdens het Irak-debat kon je zien dat het niet goed (meer) zat.
Eenheid in Kabinetsbeleid?!! Amehoela ...

Overigens, elders schuift er (zuur) zo wel eens een (Pfda)zetel, en heeft
men vervolgens elkaar toch ook weer nodig:
http://www.lokaleomroepede.nl/joomla/index.php?option=com_content&view=article&id=4122&Itemid=180

;)

Henk Elegeert