Coalities moeilijk door samenstelling Senaat

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu Jun 10 12:31:06 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 10 juni 2010 11:09 schreef Cees Binkhorst <ceesbink at xs4all.nl> het
volgende:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> De politieke praktijk van alle dag.

Nee hoor, Cees, het is namelijk niet de taak van de Eerste Kamer om de
Democratie (de door de kiezers samengestelde TK) de nek om te draaien ...

Het valt nu op dat de EK al al te veel invloed heeft gehad als het gaat om
het kiezen van de MP. De verkiezingen verword alzo tot een stategische keuze
mbt de MP die zwaar ten koste gaat van de inhoud van de te voeren politiek.
De kiezer wordt kortom al in diens keuze zwaar beperkt, juist als gevolg van
ingrijpen door (mongolen in) de EK.

Wat mij betreft zit in de huidige samenstelling de gewenste MP er niet bij.
Heb mij in die zin niet belemmerd gevoeld. Voor vele anderen geldt dat niet,
heb ik moeten constateren en hebben wel degelijk hun uiteindelijke keuze
daarvan (noodgedwongen) laten afhangen. Jammer, want het vertekend op die
manier wat ze nu werkelijk voorstaan. Het kan dus geen verrassing zijn dat
de kiezer wel moet gaan zweven, als die op deze manier überhaupt ook nooit
tot een duidelijke keuze kan komen.

Henk Elegeert