Enfin (2 1/2 uur vergaderen en): Het CDA gaat praten met de PVV

Henk Elegeert h.elegeert at GMAIL.COM
Sun Jul 25 09:18:56 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 24 juli 2010 23:14 schreef Ernst Debets <edebets1 at euronet.nl> het
volgende:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ernst,

> En daar heeft het CDA de rest van het politieke spectrum exact waar ze het
> hebben willen: Niemand kan meer om het CDA heen als coalitiepartner,
> ondanks
> de afgang op 9 Juni.

Echt ... o n v o o r s t e l b a a r. En ook niet om de PVV heen, al weet
niemand waar die club nu precies voor staat, en/of überhaupt in huis heeft.
Overigens geldt voor zowat de hele TK, dat van al die 'gekozen' zijn er bar
weinig bekend is en wat die nu precies in huis hebben en waarom 'wij' (de
kiezer) zouden vinden dat die daar 'ons' (de kiezer) zouden moeten
vertegenwoordigen ?!?! Hoe, waarin ?!!

Maar ook van de hele procesgang zelf na de verkiezingen mogen we (de kiezer)
niet weten wat er nu precies aan de hand is. Niemand doet blijkbaar iets
verkeerd maar men komt tot niets ...

> Met vriendelijke (nou ja, vriendelijke) dank aan Rutte, Cohen en Wilders:

De buit (de uitslag van de verkiezingen) is binnen, en vervolgens . . . ?:
De TK gaat op (Zomerreces 2010: vrijdag 2 juli t/m maandag 6 september 2010
(week 27 t/m 35)) reces ... en de paar die we kennen gaan lopen soebatten.

Er is helemaal geen crisis, lijkt me. ;)

> Dank zij hun starre houding komen we voorlopig niet van het CDA af.

Alsof dat niet zou kunnen  . . . moeten zelfs wel.

> En ook nog bedankt die 1 1/2 miljoen onnadenkende onderbuikgevoelens
> consumerende mafkezen die als loopse hondjes achter Wilders aanlopen en
> daarmee Nederland tot onregeerbaar land hebben gemaakt en het CDA weer in
> een machtspositie hebben gemanouvreerd.

De 'grap' is nu juist dat veel van dat volk nu juist overgestapt zijn vanuit
het CDA naar de PVV.
Als er dan zoveel zijn die in die partij niet langer hun vertrouwen stellen,
hoe willen die dan nu juist wéér met die vermaledijde CDA in één regering?

Ach consumenten, Ernst, willen die niet allemaal hetzelfde? Een Volkswagen,
een VW, het stuur rechts (om links te kunnen rijden) ? Kortom: Verhagen,
Wilders ...  met gedoogsteun van de VVD. ;)

Los daarvan, alsof er door de rest niet gestemd is, en die (nu eindelijk
eens) een andere oplossing willen ... en juist over het (al zolang
verschoven) midden. Dat het CDA lak heeft aan de kiezer mag intussen wel al
bekend zijn, lijkt me. Hun handelen al veel langer niet in hun (de
kiezer/burger), noch in landsbelang is, ook.

> Laat rechts maar gauw een kabinet maken met PVV erin dat binnen 2 maanden
> vechtend over straat rolt en over z'n eigen onvermogen om het land goed te
> regeren gaat vallen

Oh, en wil het CDA daarom de mogelijkheid van een minderheidskabinet van VVD
en PVV, met hun (CDA) gedoogsteun?
"Ja nee, wij (CDA) hebben niet echt meegedaan, hoor !!", ... "het lag echt
aan die 2 dat het niet lukt(e)", zal het dan klinken, tot het een succes
blijkt natuurlijk ... ;)

Ok, leuk zo'n live toneelspel (voor de liefhebbers dan) .
Maar goed, daarom (ver)kiezen we toch niet?!

> , zodat we op 2 Maart tegelijk met PS ook eindelijk een
> goed functionerende 2e kamer kunnen kiezen.

Dat zou fijn zijn, graag zelfs. :) Mare, hoe komen we aan een 'goed
functionerende 2e kamer' ? Wat is daar voor nodig ? Hoe gaat D66 daar zelf
voor zorg(drag)en ? Hoe gaan die (nu) verkozene(n) zich zodanig weten te
profileren?  Waarom horen we ze nu nog niet ? Voor wie 'werken' ze nu (ik
bedoel: wie vertegenwoordigen ze - de kiezer/partij - en waaruit blijkt dat)
?

Hoe kunnen D66 en GL een (nog) 'beter midden' (gaan) vormen ? Door zelf een
actiever(e/de) politiek te bedrijven en dichter bij de burger (kiezer) te
(gaan) staan en te vertegenwoordigen ?

Waarom is D66 nu (nog steeds) niet 'backwards or downwards compatible if it
can work with input' in alle gemeenten ? Vormt dat niet (ook) een (veel)
beter/breder draagvlak?

En/want als er dingen moeten gaan veranderen, waar(uit) blij(f/k)t die dan ?
En als er zovelen 'zwevend' zijn, waarnaar zijn die dan op zoek? Een partij
waar ze bij aan kunnen sluiten (zonder perse lid te hoeven worden) ? Wat
heeft D66 te bieden/in de aanbieding (behalve -en o gutte, hoe verzin je-
het 'Samenklonteren in het zonlicht (Demokritos)' van Dominee Boris (
http://www.vrijzinnig.com/) ? ;)

Henk Elegeert