de anti-mediator

Sat Jan 30 09:58:28 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 29 janv. 10, at 22:38, Hein van Meeteren met Twee Maten wrote:

> Maar dat gaat meneer Anti Doto gewoon boven zijn pet. Hij is
> vooringenomen. Gelukkig is hij geen mediator, want zou je het zijn,
> dan krijg je van mij meteen een vette klacht aan je broek.

Zo ken ik Heintje Davids weer. Heintje Davids is geweldig - in zijn
eigen optiek althans. En wie dat niet wenst te erkennen wordt van
vooringenomenheid beschuldigd en met de instanties gedreigd.

Antid heeft m.i. gewoon gelijk.

Een mediator accepteert de bestaande maatschappelijke orde en
tracht *daarbinnen* een compromis te vinden.
Daarmee heeft de mediator al partij gekozen - voor de bestaande
orde, en daarmee voor de partij wiens belangen gediend zijn bij
het in stand houden van de bestaande maatschappelijke
verhoudingen.

Overigens wacht ik nog steeds op het op de lijst posten van het
buitengemeen goede artikeltje dat de geniale Hein van Meeteren
met Twee Maten in het waarlijk voortreffelijke Algemeen Dagblad
- een soort De Telegraaf voor Rotterdamse arbeiders, maar dan
met extra spelfouten - heeft gepubliceerd.

Mijn pogingen om een exemplaar van het AD in de dichtstbijzijnde
grote stad te bemachtigen zijn gestrand bij een zebrapad -
zwart-wit-zwart-wit-zwart-wit-zwart-wit-zwart-wit-zwart - met stoplicht.

Dat stoplicht staat op rood, dat stoplicht springt op groen; in de
bovenkamer van dr. MAF is altijd iets te doen - vrij naar Herman
Finkers - maar omdat rood groen is en groen rood (volgens dr.
MAF althans) ben ik gedoemd voor dat stoplicht te wachten tot
er in dat verkeerslicht een lampje of relais is doorgebrand:

	Het stoplicht staat op rood,
	het stoplicht gaat op zwart,
	voor vrijmetselaarsgelovigen
	is dat vast heel apart.