de anti-mediator

Antid Oto aorta at HOME.NL
Fri Jan 29 20:59:51 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het is grappig dat je Gramsci en je vriend Althusser moet aanhalen
voor je verdediging. Verder dan Gramsci's concept van culturele
hegemonie ben ik nog niet gekomen. Dus daar kan ik niet op reageren.

Nee, jij faciliteert niet. Jij saboteert de klassenstrijd door de
partijen een contract te laten ondertekenen van wapenstilstand.
De anti-mediator is niet neutraal en kiest partij voor de arbeider en
laat het conflict escaleren. De kapitalist dient niet te luisteren
naar de arbeider, hij dient het veld te ruimen. Enkel mentale
klassenstrijd in het belang van de status quo is niet voldoende.
Daarom dient het klassekarakter van de bourgeois mediator zorgvuldig
aan het licht gebracht te worden tijdens onderhandelingen.