Automutilatie ("Paus Johannes Paulus II sloeg zichzelf") als grond voor 'heilig' verklaring?

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu Jan 28 10:00:36 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 28 januari 2010 08:48 heeft Henk Vreekamp <vreekamp at knoware.nl> het
volgende geschreven:
> Hmm,
>
> Dat die paus zichzelf ranselde komt waarschijnlijk door de (geheime) invloed
> van de rechts-extremistische tak in de RK Kerk, de Opus Dei, een uit
> fascistisch Spanje stammende club die officieel werd erkend door de
> (anti-communistische) Poolse Paus. raar dat deze verwijzing niet in het
> bericht staat. Is het klakkeloos overgenomen van een persbericht?

Geen idee, Henk. Het (oorspronkelijke) bericht lijkt op 26 januari de
lucht in te zijn gegaan. Die bron niet gevonden.

Mijn FRANS is ontoerijkend, maar daar is er meer over te vinden, zo lijkt het:
http://news.google.nl/news/story?um=1&cf=all&ned=nl_nl&hl=fr&source=hp&cf=all&ncl=dk8BegXSXwGd5MMJ142z1bwoQfm5M

Henk Elegeert