Schaken en Zebrapaden

Wed Jan 27 12:13:55 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

  Cees Binkhorst <ceesbink at XS4ALL.NL>,
> ALS je op een zebrapad oversteekt, MOET je je juridisch ook aan de
> regels voor het gebruik van het zebrapad houden.
> Dus ALS je NIET op een zebrapad oversteekt zijn die specifieke
> regels niet van belang.

  Zie trouwens,
  http://nl.wikipedia.org/wiki/Zebrapad
  http://en.wikipedia.org/wiki/Zebra_crossing

  Op de laatste URL staat,
> the zebra crossing was first used at 1000 sites in the UK in 1949
> in its original form of alternating strips of blue and yellow,
                                                ^^^^^^^^^^^^^^^
                          Mercurius als sterrenbeeld en als planeet

  Ik kan me nog wel herinneren dat er in Nederland geen zebrapaden
  waren (er was dan ook vrijwel geen asfalt). Er lagen vroeger
  vierkante metalen klinkers in de weg, soms met daarnaast knipper-
  bollen (Mercurius !).
  Kijkt men op de foto van Abbey Road, dan staat ook daar een
  knipperbol bij de zebra,
     http://en.wikipedia.org/wiki/File:Abbey_Road_Zebra_crossing_2004-01.jpg

  Volgens 'Twin Peaks' hebben ook verkeerslichten een Hermetische
  betekenis. Ik moet bekennen dat ik haar (nog) niet zie.

  Het is overigens een fraai voorbeeld van hoe Vrijmetselaars de
  maatschappij met hun krankzinnige geloof zitten te corrumperen
  terwijl slachtoffers dit niet eens doorhebben.

  Op de Wikipedia-pagina staat,
     De gemeente Eemsmond heeft in 2004 besloten alle zebrapaden op
     te doeken. Volgens de gemeente zouden zebrapaden schijnveiligheid
     creeren.                                         ^^^^^^
                        Zo is het maar net. Leve de gemeente Eemsmond.

  Marc Fluks, Amsterdam