Globalisering is astrologie

Sat Jan 23 12:54:33 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

  Antid Oto <aorta at HOME.NL>,
> In je poging het nergens over te laten gaan kom je toch altijd weer
> uit bij Mercurius en de Dode Hond.

  Ik kom nergens op uit.
  Ik laat zien waar *anderen* van uitgaan.
  En ja, het gaat steeds over hetzelfde.
  Dat is nu juist het probleem - dat *alles* over *hetzelfde* gaat.
  Dat dingen steeds weer iets anders betekenen dan datgene dat mensen
  denken.

  Van de week ging het hier over Humpty Dumpty (da's een Brits kinder-
  versje).
   http://en.wikipedia.org/wiki/Humpty_Dumpty
   - Humpy Dumpty komt voor in '1984' van Orwell (ik meen een halve
     pagina na de Zonsverduistering). Overigens: contekstloos - wie niet
     weet waar het eigenlijk over gaat, komt er ook niet achter.
   - Humpty Dumpty komt voor in Alice in Wonderland/Through the Looking
     Glass. Hier staat,
        http://en.wikipedia.org/wiki/Humpty_dumpty#In_Through_the_Looking_Glass
        'The question is,' said Alice, 'whether you can make words mean
        different things.'
        'The question is,' said Humpty Dumpty, 'which is to be master
        - that's all.'
     Het eerste gaat over Hermetische betekenissen en het tweede over de
     Vrijmetselarij.

  Marc Fluks, Amsterdam