Davids rapport

Hein Wvm heinwvm at CHELLO.NL
Tue Jan 19 16:12:02 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Aangezien ik een zekere meneer Muys heb geblokkeerd via technische
voorzieningen, vernam ik eerst thans zijn alleraardigste reactie op mijn
mail. En aangezien ik een goedbedoelend jongmens ben, zal ik deze
vriendelijke meneer een antwoord geven.

On Fri, 15 Jan 2010 07:18:16 +0100, Erik van den Muijzenberg <muijz at DDS.NL>
wrote:

>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>Maar ik noemde u al jaren Davids - met vooruitziende blik, zo blijkt nu
>het rapport over de Nederlandse deelname aan de Irakoorlog uit is.

Ja, wat leuk! U noemde me al járen geleden Davids, wetende dat ooit een
commissie Davids zou ontstaan. Het is een godswonder!
En ik vind het fijn dat u inziet dat ons burgercomité Openheid Over Irak de
aanzet heeft gegeven tot dit onderzoek. Een geheimpje: wist u dat de Heer
Davids in hoogsteigen persoon ons comité heeft bedankt voor het harde werk,
eraan toevoegend: zonder u waren we nooit op gang gekomen, u heeft de eerste
orde in de informatie aangebracht. Mooi he.

>Ik heb een keer van mr. Faber een brief ontvangen - waarin deze
>notaris mij gelijk gaf ten aanzien van mijn stelling dat men niet zomaar
>allerlei personen kon meetellen als participant van de stichting DB.NL.
>Hij gaf in zijn brief zelfs duidelijk weer aan welke vereisten personen
>moesten voldoen om participant te kunnen worden genoemd.

Ik heb op die mededeling van u de Heer Faber gebeld en hij moest erg hard om
u lachen, en zei: ik kreeg een bijzonder suggestieve vraag van een zekere
meneer Muizenheuvel, die ik naar eer en geweten heb beantwoord. Ik kan u
verzekeren: er is niets onrechtmatigs gebeurd, u hebt statutair correct
gehandeld.
Dat is ándere koek nietwaar?

>Mijn riante salaris - wedde is meer iets voor soldaten, dacht ik  -
>laat het
>aanschaffen van een exemplaar van het Algemeen Dagblad best toe.

Gelukkig maar, ik maakte me al zorgen.

>Het probleem zit 'm in de beschikbaarheid.
>In het stadje waar ik tegenwoordig woon kan ik De Telegraaf of de
>Volkskrant kopen, en soms NRC Handelsblad.
>Het Algemeen Dagblad is hier niet te koop.

Schande. Dan maar gauw de streekbus in en hopla, in de dichtbijzijnde grote
stad een AD-tje kopen. Moet toch mogelijk zijn, met uw jonge benen.

>Daarstraks had u het al over 'wedde' en nu begint u over 'legeren'.
>Wat heeft u toch met het leger, als ik vragen mag?

Hoho, goede vrind, ook ambtenaren genieten een wedde, en legeren kan een
legéring inhouden, hetgeen niets met (para)militaire werkelijkheden van doen
heeft.

>Behoort u wellicht tot dat treurig slag oudere heren dat, door eigen
>toedoen
>niets bereikt hebbende in het leven, plots met weemoed terugdenkt aan de
>tijd dat ze legaal met een vuurwapen door de bossen mochten sjouwen
>en zich even een echte kerel waanden?

Nee, tot die categorie behoor ik niet, u?

>Ik heb talloze malen aangetoond dat u heeft gelogen; klopt.

Haha! Dat is grappig,. Als u zegt Pietje liegt, dan heeft Pietje gelogen.
Een aantijging is echter nog geen feit, goede man. U kunt wel vijftig (50)
aantijgingen rondstrooien, maar daarmee hebt nog geen feitelijkheid
geschapen of aangetoond. Alleen de feitelijkheid gecreëerd van vijftig (50)
aantijgingen. Dat was waarschijnlijk ook de bedoeling.

>U liegt zelfs als daar geen noodzaak toe bestaat; u bent een
>pathologische
>serieleugenaar.

En u bent een patatbakker uit Weesp, haha. Wat een niveau weder!

>(Overigens verwart u hier een feit - namelijk dat u heeft gehandeld;
>voorzover
>we vier jaar geknoei handelen kunnen noemen dan - met een waardeoordeel,
>namelijk dat uw vier jaar durende gebroddel integer, zorgvuldig en
>adequaat
>zou zijn geweest.

De afsluiting c.q. vereffening van de rechtspersoon wás correct en adequaat.
Daar is op toegezien door de bevoegde autoriteiten, die, zoals ik reeds
zeide, een compliment hebben gemaakt voor het goede erk verricht.

>Ik had het met name over de periode voor het afsluiten zal ik maar
>zeggen,
>toen u niet van het pluche te krijgen was, omdat u de bepalingen in de
>statuten
>negeerde, danwel ze door het verzinnen van participanten en ere-
>participanten
>saboteerde.

Zoals ik reeds bemerkte: Meester Faber heeft ernaar gekeken en geoordeeld
dat ons bestuur adequaat en statutair had gehandeld. U kunt dat heel
vervelend vinden, maar daarmee verandert u de werkelijkheid niet.

>Na lang tegenstribbelen heeft u uiteindelijk de stichting opgeheven.
>Daar heeft u, blunderend en jokkend, nog meer dan drie jaar over gedaan.

Zoiets ja. Niet ongebruikelijk hoor, als bestuursleden zijn geëmigreerd, de
voorzitter een hartaanval heeft gehad en de sleutel van de postbus bij het
verdwenen bestuurslid is. Het was me een klus, maar zoals gezegd: het is
geklaard!

>Met een zucht van verlichting werd tenslotte op de burelen van de
>Kamer van
>Koophandel het dossier gesloten;

Zo werkt de KvK niet, u  moet er eens gaan kijken stel ik voor. De
vereffening van een rechtspersoon is geen dossier. Althans niet als het
langs adequate wegen gevoerd wordt, zoals geschiedde.

en het gezicht zorgvuldig in de plooi
>houdend,
>complimenteerde men u, met de voortreffelijke wijze waarop u een
>doodsimpele
>administratieve handeling als het ontbinden van een stichtinkje vier
>jaar had
>weten te rekken.

Nee, ze hielden het gezicht niet in de plooi. Ze lachten en waren blij met
zo'n wakkere burger en daadkrachtige bestuurder. Ze nodigden me uit op de
burelen en hadden een festiviteit georganiseerd. Met drank en lekkere
hapjes, en een hoempaband uit een stadje waar ze het AD niet verkopen. Aan
het plafond hing een kartonnen banier met erop de tekst: Een Dankbare Kamer
van Koophandel Eert Bestuurder Hein. Ontroerend was het, als ik eraan
terugdenk krijg ik weer een brok in de keel.

>Maar ja consequent, of zelfs maar behoorlijk handelen, dat is nu
>eenmaal nooit
>uw sterkste punt geweest.

Fijn dat dat zegt. Ik stel feedback altijd op prijs, en, zoals ik mijn
cursisten altijd leer: ik zal het naar eigen keuze wel of niet ter harte
nemen, afhankelijk van de geloofwaardigheid van de feedback-gever.

>Liegen en uw donateurs voor rotte vis uitmaken, dat was uw stijl.

Rotte vis? Liegen? Het zijn me nogal wat termen, en dat na al die jaren.
Nee, ik denk met tederheid en warmte terug aan ons danteursbestand, dat ons
altijd heeft gesteund en in meerderheid ervoor koos de rechtspersoon te
ontbinden. Dat een paar belanghebbenden, zoals u, daar moeite mee hebben kan
ik begrijpen, maar kom op, kop op, er is licht aan het eind van de tunnel. U
komt erover heen, en u zult zien, na deze rouwcurve komt er nieuw licht in
uw leven. Veel sterkte.

Bestuurder Hein