TV-spotje over Ragnarok-scenario Vrijmetselarij

Tue Jan 19 12:35:01 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Als webdesigner, doe ik meestal voorstellen voor het design. (...)
> Ik heb nog nooit de vraag gehad, stop er wat dode honden in of
> andere rare beelden...

  Maar mogelijk heb je ze niet als zodanig herkent ?

  Dode Honden die me te binnen schieten: Pepsi Cola logo, Mazda logo,
  Opel logo. Wie niet weet wat hier eigenlijk staat, ziet het domweg
  niet. De Zonsverduistering staat op bijv. Calve pindakaas, Campina
  melk, Spa water. Maar het kan ook in de vorm van een tekst (zie de
  Van Lanschot reclame). Een momenteel tamelijk populaire kreet is
  'omega-3' - dit staat voor de Zonsverduistering (de '3' zijn de
  Zon, de Maan en Mercurius - de 'omega' staat voor de Eindtijd).
  Dit wordt ook wel afgekort: op een fles Pepsi Max staat een dobbel-
  steen met een '3' en in de TV-serie 'Twin Peaks' een dominosteen
  met een '3'. Eigenlijk kunnen alleen mensen die dergelijke codes
  kennen nog zien wat er staat en wat er eigenlijk bedoeld wordt.

  Fraai voorbeeld is natuurlijk ook dat 'Liberal matters' waarvan ik
  gisteren gewag maakte. Daar staan piramides in - net zoals er in
  programma's/manifesten/klaar-zijn-voor-de-klim-gedoe van D66 de
  laatste jaren piramides staan. Wie niet beter weet, ziet louter een
  piramide (in een vreemde contekst, dat wel) of fronst de wenkbrouwen
  bij raar gedoe over terrassen. Maar wie beter weet, ziet Osiris -
  God van de Dood en het Liberalisme - realiseert zich dat een piramide
  staat voor het sterrenbeeld Orion, het sterrenbeeld van Osiris, en
  dat een 'terras' een verdieping zij van een piramide. Die ziet dat
  een 'terrasdemocraat' in D66 iemand is die eigenlijk tamelijk gek is.

  We worden ondersteld niet te zien hoe we worden misleid... maar wie
  een beetje z'n best doet, kan het wel degelijk zien.

  Wie zouden er trouwens in het 'kandidatenklasje' van D66 zitten
  (vinden we hen soms terug in advieslijsten zodat ze hoog op de lijst
  komen) ? Zouden best eens van die rare alchimisten/sterrenwichelaars
  kunnen zijn die middels het dragen van abjecte Vrijmetselaarsschorten
  met daarop Satanistische voorstellingen D66 ergens in gaan vertegen-
  woordigen *zonder* dat D66-leden dit mogen weten. En maar hysterisch
  zitten gillen tegen God... We hebben het toch echt allemaal gezien,
  de afgelopen jaren, we kenden alleen de reden van hun gekte niet.