TV-spotje over Ragnarok-scenario Vrijmetselarij

Sun Jan 17 10:22:55 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

  Antid Oto <aorta at HOME.NL>,
> Ik heb het spotje in een flits gezien maar de hermetische uitleg die
> jij eraan geeft is de bekende subjectieve esoterie.

  [Valt alweer mee: in elk geval zeg je niet dat ik het spotje verzin]

  Ik geef geen Hermetische uitleg: het is domweg een Hermetisch spotje.
  Niet voor niets zit zo'n beetje alles erin dat ik hier eerder noemde
  - let wel: noemde *voordat* ik kennis nam van het spotje zelf. Ik heb
  domweg het verhaal gezien.

  D66'ers herkennen er het pamflet 'Nieuwe Solidariteit' van Dittrich
  in. Een stuk waarin een politieke overtuiging samengaat met geestes-
  ziekte met als resultaat nihilisme, holisme, homoseksualiteit en de
  dood.

> De reden waarom ze een "objectief oog" projecteren, is omdat ze de
> indruk willen wekken oog te hebben voor kapitaal.

  Ongetwijfeld. Dit is de materiele betekenis die *iedereen* behoort
  te zien. Maar het spotje gaat daar niet over.

  Ik heb, op zoek naar het spotje, de video een avond laten meelopen
  met de STER (het STER-logo is de diamant, oftewel: Sirius) en had
  het al snel. En passant vond ik dat er ook iets raars is met het
  spotje van Rexona en de nieuwe Coca Cola spot. In de helft van de
  commercials zit trouwens de Zonsverduistering verborgen. En gisteren
  op de TV de film 'Mercury rising' - daar zat (de titel zegt het al)
  ook van alles in verborgen. Sterker nog: het verborgene was zowaar
  het onderwerp van de film.

  Nog meer omroepnieuws:
    - Het logo van de EO is twee maal Mercurius
    - Het logo van MAX is Mercurius
    - De titels van BBC1 TV programma's gaan in regel over Mercurius