Climategate: Koud weertje wijst op opwarming

Thu Jan 14 11:46:25 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

  Tjerk Jouwstra <tjouwstra at WXS.NL>,
> Niet zo lang geleden hoorde ik op de radio een verklaring van een bekende
> schaatser: om de circa 11 jaar zou de zon wat minder aktiviteit ontwikkelen

  Om de 11 jaar (ongeveer) klapt op de Zon het magneetveld om (Noodpool wordt
  Zuidpool en andersom). Hiermee correspondeert de variatie in het aantal
  Zonnevlekken en daarmee het bombaderen van de Aarde met deeltjes die nodig
  zijn om wolken te vormen (veel wolken = kouder). Eigenlijk is de cyclus dus
  22 jaar en geen 11. Daarenboven varieert de lichtkracht van de Zon wat.

> Lees dat boek nu maar over die samenzwerende vrijmetselaars van Dan Browne
> en beantwoord dan eindelijk de vraag: waarom doen ze het?

  Ik lees dit soort boeken niet.

  Het waarom staat in '1984' van Orwell (Vrijmetselaar O'Brien vertelt het
  aan de hoofdpersoon Smith tijdens het martelen van Smith). Persoonlijk
  vind ik dat men meer heeft aan de DVDs van de TV-series 'The Prisoner' en
  'Twin Peaks'. Daarin wordt alles keurig uit de doeken gedaan. Met heel
  goed om je heenkijken, komt men er trouwens ook. Men kan het gewoon zien.
  De truc (de betekenis) zit immers in je eigen hoofd.

  Momenteel is er een typische Vrijmetselaarsspot op de TV: het STER-spotje
  van Van Lanschot bankiers. Daarin komt zo'n beetje alles voor dat ik hier
  genoemd heb. Let de komende weken maar eens goed op. Neem eventueel STER-
  uitzendingen op totdat je de spot tegenkomt.

  Marc Fluks