Trotski en Openbaringen (was: Homo-agitatie)

Sat Jan 2 11:27:58 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

  Tjerk Jouwstra" <tjouwstra at wxs.nl>,
> Ik neem aan, dat je al begonnen bent in de laatste van Dan Brown, Het
> verloren symbool.

  Ja en neen. [Bertus begon hier ook al eens over...]

  - Ik heb deze boeken niet gelezen - zal ik ook niet doen. Ik lees dit
    soort boeken nooit, ik lees vrijwel uitsluitend wetenschappelijke
    werken. Laatste boek dat ik heb gelezen was '1984' van Orwell - mag
    je raden waarom.
  - Ik heb de 2 films wel gezien, Vond ik heel mager - het rare is dat
    er in de films wel Hermetische codes verborgen zitten maar dat deze
    niet door de hoofdfiguur worden opgemerkt. Kennelijk zijn ze bedoeld
    om de kijker te misleiden.
  - Toevallig heb ik deze week een DVD uit de bieb meegenomen van een docu-
    mentaire van History Channel over het boek de Da Vince Code (stond
    zowaar naast de DVDs van Wim Kan die ik voor Oudjaar kwam lenen).
    Daarin wordt zo'n beetje alles naar het rijk der fabelen verwezen maar
    een aantal zaken (die ik hier opmerkte in een historisch overzichtje
    - waarin de Katharen ontbraken, waarvoor mijn excuses) bleef overeind.
    Dit betrof inderdaad de Vrijmetselarij (er zou een link zijn tussen de
    Tempelridders en de Vrijmetselaars - de eersten bivakkeerden in de
    ruines van de Tweede Tempel van Solomon en de laatsten willen deze
    tempel herbouwen).

Deze week trouwens Twin Peaks weer eens teruggekeken. Ik heb daarin de
tweede wederkeer van Satan opgelost (Episode 14) door de bijbehorende
Apollo en Mercurius te identificeren (het zijn de werkelijk bestaande
Julee Cruise en Agent Cooper). Ook deze scene begon met een glas melk
(staat voor het verdwijnen van de Melkweg), net als de eerste terugkeer
van Satan in Episode 13 (daar zijn FBI-chef Cole en Agent Cooper de
Apollo en Mercurius en is de eenarmige Gerard de Melkweg).
Ach ja, je moet het gewoon zien... het is elke keer zo'n beetje hetzelfde.

Dit citaat uit Twin Peaks is wel leuk...
   There are clues everywhere all around us. The clues, although
   surrounding us, are somehow mistaken for something else. And
   the something else, the wrong interpretation of the clues, we
   call our world. Our world is a magical smoke screen.
Deze is ook eigenlijk wel aardig...
   Unfortunately, this little friendly fellow is increadibly curious
   making him very easy for one to trap.
Het gaat naast die 'fellow' - uiteraard - om de laatste 4 woorden.
Tenslotte wil ik jullie deze niet onthouden...
   The God of Fitness
Wie zou dat toch zijn ?

Raadseltje: waarom is,
   Twee Aspro's en... U bent weer fit !
*hetzelfde* als
   Een gezonde Geest in een gezond Lichaam
Hint: de 'U' in de eerste zin is *niet* de patient.

Marc Fluks, Amsterdam