Wat Nederland nodig heeft: een buitenparlementair kabinet

Antid Oto aorta at HOME.NL
Wed Feb 24 13:06:35 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Cort van der Linden was een liberaal in dienst van de bourgeoisie en
contra-revolutionair.
In Mei 1917, nog voor de Oktoberrevolutie, liet hij 'lastige' Russen
die in Rotterdam een sovjet hadden opgericht interneren op een boot in
de Parkhaven. Later pochtte hij in een interview over zijn visionair
handelen mbt de Grondwetswijziging waardoor Troelstra's revolutie zou
zijn mislukt.

AO