Wat Nederland nodig heeft: een buitenparlementair kabinet

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Tue Feb 23 14:29:36 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 23 februari 2010 12:32 schreef Dr. Marc-Alexander Fluks <
fluks at combidom.com> het volgende:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Zelf zou ik willen pleiten voor een buitenparlementair kabinet.

Wat verwacht je daar dan precies van? Op welke wijze kan dat prioriteit
geven aan de problemen waar we voor staan?
En de vraag natuurlijk, welke problemen zijn dat?

Blijven we geld uitgeven(/over de balk gooien) aan onbewezen (/slecht of
mogelijk zelfs verkeerd begrepen)klimaat claims, bv. ?
Blijven we geld uitgeven(/opzij zetten) aan een systeem dat geen enkele
garantie meer weet te bieden op het moment dat het moet 'uitkeren', bv. ?

Zoals het er nu op lijkt gaan de partijen die de afgelopen periode
> bewezen hebben Nederland niets te kunnen regeren opnieuw samen
> een kabinet in elkaar flansen - het liefst met *dezelfde* mensen.

We krijgen ook op geen manier (meer) verantwoording afgelegd over hun doen
en/of laten. Rowwen Héze (uit America) liet ons al eerder weten: " .. 't is
een *kwestie van geduld* rustig wachten op de dag dat *heel Holland Limburgs
lult,* dat *heel Holland Limburgs lult** ..", en het huidige beleid -en
vooral de manier waarop-  gaat al heel aardig in die richting. Nu nog een MP
die Camiel heet, of minstens even erg, zo niet nog erger; Maxime. *
*
*
*Zeg maar, de Limburgs lul manier om de democratie vorm te geven ... *
*Da: weij allemoal soamen tot één gruut ... (eenheid van beleid), enfin, dat
samen wat vooral *niet* 'samen' tot stand gebracht wordt .. *
*
*
*Het disfunctioneren van onze Democratie ten bate van een/meerdere bende(s)
die politieke partij blijkt/blijken te zijn. Stemmen op/voor - en daarmee in
stand houden van - een verder disfunctioneren, en die -vooral- gericht zijn
op zichzelf, en/of hun herverkiezing. Dat middels de problemen die ze vooral
mee in stand hebben weten houden, en nu opnieuw op de agenda staan.*

> Het volgende kabinet zal daardoor niet wezenlijk verschillen van
> datgene dat we inmiddels hebben leren kennen als de complete af-
> braak van Nederland (lees: hervormingen) en een toename van de
> verarming van de burgerij en schuld van de natie. Niemand zit op
> meer van hetzelfde te wachten. De hervormingsmanie, de Euro en
> oorlogsvoering in den vreemde zijn op een ongekende ramp uitge-
> lopen.

D66 loopt ook achter deze manie aan zonder zelfs maar een redelijk
alternatief voor te willen staan ?!!
Vermoeid van het klimmen, wellicht? ;)

> Wat ons land nodig heeft zijn mensen die iets weten en die iets
> kunnen - iets dat in hun persoonlijk leven is gebleken uit het
> beschikken over een geweten en aan de dag gelegde zelfdiscipline.

In elk geval de discussie met de burger(s) (weer) op gang gaan brengen en de
(werkelijke/echte) problemen in beeld brengen, en openlijk willen nadenken
over de (goede/beste) oplossing ervan. Enfin, de Democratie weer vorm gaan
geven, zeg maar.

> Wel, dan moet men kennelijk buiten de uitslag van de verkiezingen
> kijken.

Als dezelfde lui verder willen, idd.

> Overigens zie ik niet in waarom de verkiezingen al eind mei/begin
> juni gehouden zouden moeten worden. Waarom opnieuw die haast, waar-
> om niet eens voor de verandering over iets *nagedacht* ?

Ik doe m'n best. ;)

Henk Elegeert