Welke partijen in volgende regering

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Mon Feb 22 11:52:10 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Wijers gaat niet terug naar den Haag, dat kun je vergeten, hij blijft
> liever
> bij AKZO zitten.

Dat weet ik zo net nog niet hoor. Hij is de afgelopen jaren verrassend
vaak in het nieuws gekomen met (redelijke en gematigde) politieke
uitspraken. Misschien is de wens hier de vader der gedachte, maar ik kreeg
de indruk dat hij een terugkeer wel zag zitten, mits in de juiste functie
en in het juiste kabinet.

Bovendien, als men hem in het landsbelang vraagt om premier te worden kan
hij dat toch moeilijk weigeren? Zijn er trouwens behalve Rinnooy Kan of
Tjeenk Willink nog andere plausibele kandidaten die aan het hoofd van zo'n
kabinet zou kunnen staan?

Dat zou ook niet verkeerd zijn. :-)