2 constateringen

Mon Feb 22 10:10:26 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Er is begin februari een kabinetsbesluit genomen en brief aan kamer
gestuurd, alle opties te onderzoeken en uiterlijk 1 maart er een besluit
over te nemen. Net als over bezuinigingen jaar na crisis besloten werd alle
opties te onderzoeken en nog veel later een besluit te nemen.
Over Aghanistan kwam Bos er tussentijds op terug, hoewel ook zijn optie
training en opbouw elders in Afghanistan kon worden onderzocht door kabinet
in overleg met Navo. Een oplossing was dus niet uitgesloten, weg uit Uruzgan
en de vechtmissie onder Nederlandse leiding.

Bos' deelname en verantwoordelijkheid voor 35 miljard bezuiniging per jaar
om staatsschuld niet verder te laten exploderen, door crises en Bos'
miljardengepomp naar gokbelegers en gokbanken, is nu door hem kundig, net
voor gemeenteraadsverkiezingen, uitgesloten, ook na de a.s.
kamerverkiezingen. Er komt weer een "rechts" kabinet, noodzakelijkerwijs met
D66 of PVV, dat ons uit Ijslandse en Griekse toestanden moet houden, en waar
links langs de zijlijn kan mopperen beter de belastingen te verhogen. De te
bezuinigen bedragen betreffen 5000 per jaar per werkende, waarvoor links
liever de belastingen met ca. 2500 per werkende verhoogt en maar de helft
bezuinigt. Uruzgan wordt gebruikt, inderdaad over de ruggen van onze
militairen en slachtoffers.

Fritz van Rikxoort