2 constateringen - leuke herinneringen!

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sun Feb 21 23:08:08 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Inderdaad Cees, en de Heren van de O&I hielden er ook nog een dodenlijst op
na met "onbetrouwbare" vaderlanders die bij een overval door Buitenlandse
Machten subiet doodgeschoten moesten worden om "verraad" onmogelijk te
maken. Wat dat verraad dan zou inhouden, bleef vaag.

En de geschiedenis is er soms op afstand van een hand-shake: geheim
agentenleider Max van der Stoel (PvdA) was twintig jaar eerder dan
ondergetekende eveneens landelijk voorzitter van de toenmalige
sociaal-democratische studentenvereniging Politeia - een club die thema's
als Algerijnse onafhankelijkheid, Palestijnse kwestie en de inval in Vietnam
introduceerde in het politieke domein van PvdA, PSP en CPN, ver voor de
opkomst van D66.

hv,u
----