Balkenende valt weer eens: De democratie is dood - leve de democratie

Sat Feb 20 11:47:06 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Schieten we iets op met de val van Balkenende IV ? Mij lijkt
van niet. Balkenende viel vaker en er veranderde niets.

Wie is trouwens in staat om momenteel iets te veranderen in
Den Haag ? Ik zou het niet weten. De burger hapt al jaren
naar adem maar niemand is langer in staat iets zinnigs te
doen.

Nu reeds staat vast: het volgende kabinet zal net zo oneven-
wichtig zijn als de afgelopen 5 kabinetten - ongeacht welke
partijen een coalitie zullen vormen. Op welke partij de burger
stemt maakt geen barst uit: de puinhoop zal hoe dan ook groter
worden en de burger zal zoveel mogelijk worden ontnomen in een
niet aflatende iconoclastische hervormings-manie die z'n weerga
niet kent.

D66 juicht dit alleen maar toe (kwestie van Geel) - van de
eigen partij hoeven D66-leden geen eigen geluid te verwachten.
Of het zal luiden dat het nog erger zal moeten dan het al is.
Het lijkt me dat stemmen voor wat dan ook geen zin meer heeft.

De democratie is dood - leve de democratie.