opgevoerde show mbt het rapport van de commissie-Davids

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Wed Feb 17 13:15:23 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Democs,

Wat zijn jullie uitzonderlijk stil na deze perfect opgevoerde show (een
Democratie onwaardig) mbt het rapport van de commissie-Davids zoals gisteren
(en vannacht) te zien in TK. Het is simpel: de feiten van het onderzoek van
de commissie-Davids niet leidend, maar lijdend, meer niet.

Het Kabinet heeft besloten er wat krenten uit te pikken, en ook coalitie
partijen in de TK doen mee aan de op te voeren show, EN helpen zo mee 'het
verantwoording afleggen voor gevoerd beleid' tegenover de TK en
kiezer/burger in dit land verder uit te hollen.

ZIJ (te weten: de oppositie) moesten het opnemen tegen WIJ (de machthebbers
van het CDA) - waarbij ook mogelijk toekomstige partners alvast meededen
(VVD) -  en de rest (`zo ook de PvdA) een hen toebedachte bijrol te
vervullen hadden.

Het (CDA) handelde in tegenstelling tot wat men zei, nl. dat zij zouden
'hechten aan een zorgvuldige artikel 100-procedure' contrair. Men is er
klaarblijkelijk in geslaagd om de 'regels' geheel naar haar eigen hand te
zetten, en de Parlementaire Democratie vervolgens op een zijspoor. De
'kloof' tussen burger en politiek/bestuur wordt slechts groter, dieper en
breder ...

Als informatie de volksvertegenwoordiger NIET bereikt, hoe wil die
dan überhaupt in staat zijn de hoofdtaak; het Kabinet: - de Regering in dit
geval - te controleren?

Er wordt zelfs niet eens meer inhoudelijk over gedebatteerd of een wijziging
(in regels/procedures) al dan niet wenselijk is, maar en passant aangepast
aan de waan van de dag, en dat buiten de context van een naar behoren
functionerende democratie.

Enfin: ik ben benieuwd of ik de enige ben die zich zorgen maakt over de op
gang zijnde - wat mij betreft: ongewenste - ontwikkelingen.

Henk Elegeert