Coalitieprognose

Fri Feb 12 15:03:02 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

  Cees Binkhorst <ceesbink at XS4ALL.NL> kwam met deze coalitieprognose,
>                                     Barometer peil.nl
> PvdA+SP+VVD+GL+D66                   77 (79)  87 (87)
> PvdA+SP+VVD+D66+PvdD                 69 (72)  77 (77)

  Kan me niet voorstellen dat de VVD zich ooit voor een 'GrootPaars'
  zou lenen.

  Ik ben verzot op voorspellen maar eigenlijk is het ondoenlijk om
  de kleur van het volgende kabinet momenteel te voorspellen.
     CDA+VVD+PvdA+D66
  lijkt momenteel het enige haalbare.

  Zal het een 'cordon sanitair' rond PVV+SP+GL worden ? Kortom:
  worden de vleugels van het politieke spectrum buitenspel gezet
  door juist die (traditionele) partijen die er zo'n bende van
  gemaakt hebben het afgelopen decennium ?
  Ergens vrees ik van wel - maar een alternatief daarvoor zou ik
  eerlijk gezegd ook niet weten. De politiek zit muurvast en
  eigenlijk gaat het nergens meer over. Maakt het nog uit wie in
  de regering zit en wie in de oppositie ?

  Marc Fluks, Amsterdam