Klimaatgekte: Nederlandse Greenpeace/WNF/koraalsterfte-propaganda in IPCC rapport (2)

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sun Feb 7 13:47:25 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 7 februari 2010 10:32 heeft Dr. Marc-Alexander Fluks
<fluks at combidom.com> het volgende geschreven:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Gisteren mailde ik uit het Parool van de dag ervoor,

>  Toch maar weer eens een Parooltje gekocht (het staat niet
>  online).
>
>  In de krant (PS pagina 5) van gisteren staat dat de IPCC de
>  koraalrifsterfte op zijn kop zet. Het IPCC beweert exact het
>  *tegenovergestelde* van datgene dat in de bronnen staat die
>  men citeert. Men verzint er ook cijfers bij die zogenaamd in
>  de geciteerde bronnen zouden staan maar die daar niet in voor-
>  komen. Men citeert en passant tientallen keren (!) Greenpeace
> [...]

Dat doen ze al heel lang, en - naar het zich laat aanzien - nog voor
heel lange tijd.

Wat is er aan de hand?
Universiteiten waren te zeer gericht op hun eigen mono disciplinaire
werk. Beschermden hun eigen en belangrijk(st)e disciplines.

Dat (geïsoleerde mono disciplinaire werk) zou niet voldoen om de
tamelijk complexe problemen, en waarvan '(un)sustainable development'
zo'n urgent voorbeeld vormt, (zelfs maar) te kunnen begrijpen.

Kortom: deze gehele multi-disciplinaire aanpak zelf is debet aan de
misleidingen waar we thans voor staan. De controle - die ondanks de
insteek zelf te weten: wetenschap, schiet schromelijk tekort.

Is het multidisciplinaire team, kortom: wel opgewassen tegen de
zichzelf gestelde eisen?
Is die interdisciplinaire samenwerking wel het antwoord op de vitale
thema's zoals, sociale, economische en 'environmental' bedreigingen?

Wie voert er controle uit over dat systeem zelf? De TK? Niet hoor, die
zijn zelf (mede) besmet met het 4us, het veel-/meerkoppige monster ...

En als zo'n hoogleraar klimaatlullerij dan ook nog eens doet voorkomen
alsof klimaatgelovigen worden *vervolgd*, wie bedrijft hier dan - en
dat in het (aller)gunstigste geval - 'politiek' ?

De TK (den Politiek) dient zich ernstig af te vragen of deze werkwijze
wel voldoet, en werkelijk een (goed) antwoord vormt aan de gestelde
(nog te stellen) vragen. Vooralsnog blijkt de uitwerking nu te voldoen
aan dezelfde werking als aanvankelijk de Universiteiten met hun
afzonderlijke disciplines, nl., (zich zelf) beschermen !!

Erger: Er is nauwelijks (echte) controle mogelijk.

Zie ook deze 'ambasadeur' in diens 'beschamende' vertoning:
www.youtube.com/watch?v=jd40qbcS-j8

Nog een staaltje:
http://www.youtube.com/user/Klimaatactienu

'Duivendak' malloterie? Of betreft het wetenschappelijk verantwoorde
veranderingen? Hoe toetsen we dat?

Henk Elegeert