Obama ’s surge: killing spree on both side s of AfPak border

Thu Feb 4 22:46:22 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 3 févr. 10, at 18:03, Hein Weetniet van Ophouden wrote:

> Wederom een klein smerig propagandistisch leugentje.

Och, dat zijn we wel van je gewend Davids.

> Zoals hieronder staat gebeurde het, en Lenin en Trotsky wisten
> precies wat zij deed: moorden.

Hoeveel Russen zijn er eigenlijk onder de megalomane tsaren
omgekomen?

> Want in de naam van die "andere orde" (ipn bestaande), mag je alles
> doen. Over morele defectie gesproken.

Wie heeft beweerd dat je in naam van die andere orde alles mag doen?
Over stroppoppen gesproken zeg.

> Jij en je kameratski Erikje moeten zich diep schamen dat jullie deze
> laffe moord van Lenin en Trotsky op niet alleen de Tsaar en zijn
> echtgenote,  maar ook op de kinderen, een paar bedienden en zelfs de
> hond, rechtvaardigen.

Waar en wanneer heb ik die moorden gerechtvaardigd?

> Trotsky kreeg in Mexico city een koekje van eigen deeg. Zoals de
> Talibaan dat thans ook krijgen.

Rechtvaardig je nu niet de moord op Trotsky? Weinig consequent.
En op leden van de Taliban? Ook niet erg consequent.

Ik kan dat ook niet erg rijmen met de volgende woorden:

"Op dit moment wordt het Taliban-regime met  bommen en
granaten ten val gebracht. Dat noem ik niet zo'n democratische
transitie."

(Hein van Meeteren op deze lijst, 18 oktober 2001)

> Zo gaat dat met moord, de spriraal van actie en reactie, van daad en
> wraak, komt op gang.

Misschien had Nicolaas II daar wat eerder aan moeten denken.
Als hij niet een grote staat had gevoerd terwijl zijn landgenoten
de hongerdood stierven en als hij zijn land niet twee zinloze
oorlogen had ingevoerd met miljoenen doden als gevolg was
hem wellicht zijn treurige lot bespaard gebleven.

Erik vdMb