US congressional hearing on Wikileaks

Henk Elegeert h.elegeert at GMAIL.COM
Tue Dec 21 11:46:11 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

2010/12/21 Martijn Meijering <mmeijeri at xs4all.nl>

Ik ben geen fan van Conyers, maar ik heb veel respect voor zijn optreden
> in deze kwestie.

Heel mooi. ;)

Hij was hier voorzitter, een rol die veel mogelijkheden tot optreden
inperkt.

De hearing levert vele gezichts- en uitgangspunten op die bij een Democratie
horen.

Wat mij betreft hoort het 'embedden' van de democratie in de
Amerikaanse oorlogsmachine niet tot de mogelijkheden.

Interessant gegeven vormt ook dat 'oorlogen' een (inmiddels) ander karakter
dragen dan destijds bij het opstellen van spy-regels goldt.

Henk Elegeert