Waar blijft de verontwaardiging over het optreden van de VS t.o.v. WikiLeaks?

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Thu Dec 9 22:14:36 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste mensen,

De titel zegt het al. Waarom steekt op deze lijst geen storm van
verontwaardiging op? Waarom horen we geen ferm geluid van D66 over de
uitholling van de rechtsstaat, de onbestreden bloeddorstige uitspraken van
Amerikaanse politici en commentatoren en hun schaamteloze hypocrisie? Een
aanval op fundamentele vrijheden is een aanval op ons allemaal, wat je
verder ook van WikiLeaks of Assange mag denken. Ik dacht altijd al dat
Bill Clinton gelijk had toen hij Obama "the greatest fairy tale I've ever
heard" noemde, maar ik had geen idee dat het zo erg was.

Martijn

Defend WikiLeaks or lose free speech
Journalists should wake up and realize that the attacks on the
whistle-blower are attacks on them, too
http://www.salon.com/technology/dan_gillmor/2010/12/06/war_on_speech/index.html