Halsema

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Fri Dec 3 15:24:27 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Democs,

Aardig stukje van Marcel van Dam over de overmoed / hoogmoed ("hubrissyndroom") van Femke Halsema, die alleen maar pregnanter wordt nu tot de goegemeente doordringt dat ze aan haar laatste parlementstermijn bezig is (Volkskrant 2 dec). Kern: denken en zeggen dat jouw visie alleenzaligmakend is. Praktijk eigengereidheid: GL rechts van PvdA positioneren. En dat steeds verhullen met "dat is conservatief" voor alles wat je niet bevalt.

Ik zie GL nog wel eens coaleren met de VVD - als Halsema lang genoeg aanblijft.

In eenzelfde lijn beweerde ik al eerder dat VVD en CDA, op instigatie van de PVV, een centrum-linkse coalitie vormen. Met de PvdA en GL (!) zouden we een veel rechtser kabinet (sociaal-economisch, defensie) hebben gehad...

Umwertung aller Werte, met GL als jojo.

Henk Vreekamp, Utrecht