OntBossen: groen is gemeengoedje ? was Re: bewezen: groen is gemeen

Henk Elegeert h.elegeert at GMAIL.COM
Thu Aug 5 16:14:13 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 5 augustus 2010 13:16 schreef Dr. Marc-Alexander Fluks <
fluks at combidom.com> het volgende:

>  Henk Elegeert <h.elegeert at GMAIL.COM>,
>
> Enfin: Marc A zal hier wel van smullen ...
>>

>  Er wordt vermoed dat er *twee* Shakespeares zijn.
>  - De acteur. Dit was een onbeduidend mannetje.
>  - De auteur. Niemand weet wie dit is.
>    Er wordt vermoed dat het een Vrijmetselaarsloge is dat
>    toneelstukken schreef (er zitten enorme veel bouwstukken
>    in met tal van verwijzingen naar Mercurius). Sommigen
>    noemen ook wel Francis Bacon.
>
>  De bekendste zin van Shakespeare,
>    To be or not to be
>  betekent (to = two, be = bee, not two = 1)
>    2 bee or 1 bee
> [...]
Dat is, (pas) als je werkelijk in het bestaan van een Satan gelooft,
natuurlijk.

En waarbij god, als de vervolmaking van het 'ene ware Koninkrijk' wordt
gezien. Opmerkelijk genoeg streven beiden (de gelovigen met hun niet
bestaande god, en de Vrijmetselaar met hun satan) in feite een en hetzelfde
utopia na.

Gelukkig hebben we de'ze' demo(nen)cratie nu ook in Irak en Afghanistan
geintroduceerd ... ;) Daar zijn ze er maar wat blij mee nu ('wij') ook daar
de dreiging van een ((berm)bom)aanslag inmiddels tot het verre verleden
hebben doen behoren. ... zucht ...

Waar hebben we dat (het zendelingenwerk) nog niet gedaan, want het is
voorspelbaar dat we de'ze' demo(nen)cratie nu ook daar nog zullen gaan
'brengen' ?

Tja, ik zit er even over te denken maar zo blijven die 2 (god en satan vs
goed en kwaad) natuurlijk wel voortbestaan. En 'big brothers' die op een en
ander een oogje in het zeil (of op de ziel) houden. ;)

Henk Elegeert