Gedoogkabinet: Wollt ihr den totalen Krieg ?

Sun Aug 1 14:21:56 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Aug 1, 2010, at 1:03 PM, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Wat opvalt aan het gedoogkabinet is dat de coalitie 22 zetels
> *kleiner* zij dan de oppositie,

IS!

>  Coalitie  VVD/CDA                     - 52
>  Oppositie PvdA/SP/D66/GL/CU/SGP/PvdD  - 74
>  Gedogers  PVV                         - 24
> Dit alleen al geeft aan hoe fout het zit.

Dit geeft aan dat er sprake is van een minderheidskabinet met
gedoogsteun.
Binnen de Nederlandse politieke verhoudingen is dat mogelijk, dus wat
is er fout aan?

> Maar hier blijft het niet bij: voortaan neemt de ministerraad
> het een of andere (waarschijnlijk: onnozele) stel beslissingen
> en *vervolgens* gaat deze per ijlbode naar het bureau van de
> fractievoorzitter van de PVV om te kijken of de beslissingen
> wel gedoogd worden. Daarna rept de ijlbode zich weer naar de
> Treveszaal om ministerpresident Rutte en diens in spanning
> wachtende kabinet mede te delen wat mag en wat niet. Het moet
> niet gekker worden.

Daar gebruiken ze tegenwoordig Twitter voor, m'n beste doctor.
(In welke lang vergeten eeuw leeft u precies?)

> Knaapje Rutte

Blokkeriaans, dus lijkenpikkerij.

Als je je wilt profileren als columnist - en waarom niet, er zijn wel
meer
wetenschappers die na het stranden van hun wetenschappelijke carrière
columnist zijn geworden - zul je op z'n minst met originele standpunten
moet komen en originele formuleringen.
Klakkeloos anderen napapegaaien is overbodig.

> heeft er weer opnieuw een enorme puinhoop van
> gemaakt. Hij kreeg veel zeteltjes omdat het CDA instortte
> na de val van het laatste kabinet Balkenende maar zoiets
> bestempelt hem nog niet tot leider. Dat de VVD plotseling
> omhoog schoot komt louter voort uit het feit dat het totaal
> aantal zetels genormeerd zij op 150 - meer niet.

IS! (tweede maal)

Begin je columnistencarrière nou eens met het schrijven van
grammaticaal correct Nederlands.
Is dat nu zo moeilijk?

> Op de informateurs-tafel van Lubbers lagen overigens Zonne-
> bloemen - de bloem van Mercurius. Zeg nou niet dat ik daar
> nooit voor gewaarschuwd heb.

Wanneer heb je er dan voor gewaarschuwd dat er op de informateurs-
tafel van Lubbers
zonnebloemen lagen?

Erik vdMb