Gedoogkabinet: Wollt ihr den totalen Krieg ?

John Wijsmuller j.wijsmuller at PLANET.NL
Sun Aug 1 03:21:42 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 31-7-2010 12:25, Dr. Marc-Alexander Fluks schreef:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Het is dan toch eindelijk gelukt: na meer dan een decennium zonder
> echte regering heeft de Nederlandse politiek dan toch eindelijk
> zelfmoord gepleegd. Wat mij betreft legt de FNV Nederland net zo
> lang plat totdat dit geteisem weer opgehoepeld is.
Deze geschiedenis lijkt op het verhaal van de rattenvanger van Hamelen.
Bij één variant krijgt hij na het weglokken en door de rivier laten
verzwelgen van de ratten niet de beloofde beloning van het stadsbestuur.
Daarna verleidt hij als straf de jeugd en stort die in het verderf.
> Schelden op VVD en CDA is hypocriet: alle partijen - ook D66 -
> hebben schuld aan dit drama. Met hun krankzinnige programma's en
> toekomstvisies, onopgeleide en incompetente kamerleden, bizarre
> oorlogen tegen drugs, terrorrisme en klimaat, het ontkennen van
> zowat alles dat speelt omdat er beslist over niets concreets
> gesproken meer mag worden.
Marc, vertel ons waar het wel om gaat!

Zelf denk ik aan de tien plagen die ons bedreigen:

1 verkeersinfarct en milieuvervuiling

2 overbevolking en inkomensongelijkheid

3 ontbossing en bodemerosie

4 uitsterven dieren- en plantensoorten

5 wereldwijde epidemieën en pandemieën

6 lokale en wereldwijde economische crises

7 terrorisme, burgeroorlogen en massamoord

8 overstroming, droogte en hongersnoden

9 oorlogen om land, water en grondstoffen

10 totale wereldoorlog

Onze reactie moet zijn:

1 maak onze woning energie-neutraal

2 maak ons consumptiepatroon duurzaam

3 woon bij je werk

4 maak onze bedrijven energie-neutraal

5 creëer een nieuw internationaal rechtsysteem