D66 drukt politiemissie door

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sat Apr 24 13:05:26 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 24 april 2010 09:58 schreef Hein van Meeteren <heinwvm at chello.nl> het
volgende:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Jeetje, ik was even weg, en zie dat het nog even gezellig is hier.

Ja, 'onze' communist ook. :))

> Overigens ben ik het wel eens met tegengifje.

Waarom dan? De Pvfda liet al die tijd al doorschemeren dat er met hen wel te
praten viel met hen over iets anders dan een militaire missie.

> Niet dat Pechtold een luk is, nee, dat is ie niet. Wel dat D66 rond
> Afganistan wel erg vreemde pirouettes draait.

Je kunt D66 geen verwijt maken daar waar ze de rol om het initiatief vanuit
de TK vorm te geven op zich neemt, toch?

> PvdA is een stuk consistenter.

Waarin dan? Draaikonten zijn het, en durven - vanwege partijpolitieke
belangen - niet eens het debat zuiver te voeren.

> Hun NEE bleef NEE, tot aan de politiemissie

Hun "NEE" is nooit zo echt Nee geweest. Hoe kom je toch aan die inkleuring,
Hein? Er viel met hen immers over van alles te praten behalve voortzetting
van de Uruzgan missie zelf.

> ("omgeven met wat militairen ter bescherming", ja ja) aan toe.

Om de blunder van het terug moeten trekken te verbloemen, mss ? Maar ja, het
debat, hé

> Yes we Cohen, zeg ik dan maar.

Beloofd niet veel goeds, Hein. Als ze nu eens voor de gekozen burgemeester
waren geweest, hadden ze wellicht nu Cohen voor kunnen dragen als hun te
kiezen MP. Dan had het de kiezer zich uit kunnen spreken in wie zij het
vertrouwen hebben. Nu 'moeten' ze de grootste worden en doen aldus afbreuk
aan ons aller Democratie, en dat enkel vanwege die partij politieke
belangen. Niet uit te sluiten is dat zelfs hun stemgedrag (dreiging SP)
erdoor werd bepaald.

Henk Elegeert