Ophef over dure cursus gedeputeerde Haarsma

Cees Binkhorst ceesbink at XS4ALL.NL
Sat Apr 24 08:58:09 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

En dan daaronder een kop 'Huisbezoeken tegen fraude uitwonendenbeurs' ;)
Speelde zoiets ook niet in Staten Noord-Holland?

Groet / Cees

Ophef over dure cursus gedeputeerde Haarsma
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1373021.ece/Ophef_over_dure_cursus_gedeputeerde_Haarsma
ANP op 23 april '10, 21:56, bijgewerkt 23 april 2010 22:00

ASSEN - In Provinciale Staten van Drenthe is veel commotie ontstaan over
een cursus van 20.000 euro die PvdA-gedeputeerde Anneke Haarsma volgt
aan de Tias Nimbas Business School in Tilburg. GroenLinks liet vrijdag
weten het bedrag ‘absurd hoog’ te vinden. Het CDA en de PvdA zijn
geschrokken van het hoge bedrag.

Haarsma zelf zegt dat alles drie jaar geleden al in kannen en kruiken
was. ‘De cursus zou ik drie jaar geleden al volgen, maar door het
overlijden van de toenmalige commissaris van de Koningin ben ik er niet
aan toegekomen’, legde de gedeputeerde uit. Haarsma is daarna enige tijd
waarnemend commissaris geweest. ‘Daarom heb ik het doorgeschoven en volg
ik de cursus op dit moment.’

Als de gedeputeerde nu weer voor de keuze zou staan, dan zou ze de
cursus niet volgen. ‘In tijden van economische crisis is dit natuurlijk
een hoog bedrag.’

GroenLinks en het CDA hadden graag gezien dat de cursus geannuleerd of
opgeschoven werd. ‘Dit is absoluut geen goed signaal tegenover de
burger. Er moet bezuinigd worden, de burger moet tientjes inleveren. En
dan gaat de provincie met duizendjes wapperen’, aldus de zegsman van het
CDA.