Creationistisch tijdschrift misleidt de lezer

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu Apr 22 06:55:33 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 22 april 2010 02:50 schreef Fritz van Rikxoort
<fritz at rikxoort.demon.nl>het volgende:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Ooo ps,
>
> De hype rondom de stofwolk, die onze nationale politici nu weer doen
> opwaaien om na IJsland en het broeiskaseffect dan maar Europa de schuld te
> geven van hun eigenmachtige computerberekende vliegverboden, is wel een erg
> mooi voorbeeld van dergelijk te verbieden politiek creationisme.

Ditzelfde geldt ook de hype rond de (politiek opgevoerde onvermijdelijke)
bezuinigingen, Fritz.

Zo ook onze (war on drugs) c.q. 'kijkonstocheensgoedbezigzijnin' Afghanistan
hype, waar we tot overmaat van ramp ons (??) Internationaal aanzien mee op
wensen te krikken !!! *Hillary* *Clinton laat ook geen gelegenheid meer
voorbijgaan waarbij ze die Nederlandse strakke gevoelige glazende eikel nog
eens extra oppoetst met haar mouw. Geen lippendienst uiteraard. ;) Een
Internationaal aanzien dat door onze (waarden en normen) Minister Predikant
geweld wordt aangedaan, door zich - voor een ieder - zichtbaar en uiterst
irritant, op te dringen aan de President van de V.S. *
*Zou ie (g)Lubbers - schender immers van het non-proliferatie verdrag - als
eerste willen voordragen aan zijn tribunaal en veroordeeld willen zien? *

Of onze in eigen land gevoerde war on drugs/alcohol, en ook jeugd- en
jongeren, gezinsbeleid en het daarbij in het leven roepen van een
gr/christelijk gedrocht van een welzijnskliek die de heropvoeding - naar
gr/christelijk voorbeeld uiteraard - van het 'gezin' ten doel heeft. De
minister van Jeugd en Gezin is immers zelf een heel warm voorstander van dit
creationistisch gedachtengoedje, waarmee de input voor zijn gedrocht tevens
mede verzekerd is. Een perpetuum mobile immers, waarbij niet de kinderen
zelf, of zelfs maar hun behoeften, maar de waarden en normen uit een oud
boekje (bijbel genoemd) uitgangspunt vormen voor het handelen van ouders.

Maar wat zou er op tegen zijn, Fritz als de schurk uut Urk eens het
'wetenschappelijke' van diens beweringen zou moeten aantonen? Ik zou er
niets op tegen hebben als die beweging eens teruggefloten wordt, of in elk
geval niet langer (wetenschappelijke????) claims kan doen gelden die dat
eenduidig niet zijn. Ik beloof je dat we hen niet gaan dwingen om te bidden.
;)

De stofwolk vormt zo ook wel een prachtig voorbeeld van waar het '*D66*
 zegt *JA tegen Europa*'  zoal toe leidt. De klant staat nergens en wordt te
slapen gelegd op een veldbed !! Helaas niet actie bereidt ... maar berustend
in de eigen vergissing.

Er is, Fritz, toch ook niets op tegen om ook die  '*D66* zegt *JA tegen
Europa*'  zeepbel door te prikken? Die misleiding van de kiezer/burger/klant
aan de kaak te stellen, en (en vooruitlopend op de uitslag) D66 te verbieden
zich daar nog langer aan schuldig te maken ...

Henk Elegeert